5 разлики между истинските лидери и мениджърите


5 разлики между истинските лидери и мениджърите
Снимка: iStock

Свикнали сме да считаме за лидери тези, които водят, учат и помагат на другите да се развиват. Специалистът по когнитивно-поведенческа терапия Джон Д. Мур вярва, че не всеки лидер става лидер и обяснява как да се разграничи един обикновен мениджър от човек, който знае как да ръководи добре.

1. Мениджърите управляват, лидерите измислят нещо ново

Същността на мениджмънта може да бъде формулирана по следния начин - това е изкуството да правиш някаква работа с помощта на други хора, които ти помагат. Ръководителите правят същото, но в същото време опростяват задачата за подчинените чрез иновации. Основният въпрос за тези хора е: Mоже ли тази задача да бъде изпълнена по-ефективно?

2. Мениджърите поддържат всичко на ниво, лидерите се стремят към развитие

По правило надзорните органи се занимават преди всичко с поддържането на добро ниво в тяхната единица - така че всичко да остане както е било и да не се влоши. Достатъчно е служителите да си вършат работата и да не създават ненужни проблеми. Лидерите активно взаимодействат с подчинените, помагайки им да се развиват. Те добре знаят, че професионалното и личностно израстване на служителите облагодетелства цялата организация.

7 ПСИХОЛОГИЧЕСКИ ТРИКА, С КОИТО ЩЕ ВПЕЧАТЛИТЕ ШЕФА

3. Мениджърите контролират, лидерите вдъхновяват

"Докладът трябва да е готов утре до края на деня." Това е типичното изискване на мениджъра. Заповедите му се изпълняват, защото той има определена сила, съответстваща на длъжността. Но това не означава, че служителят иска да свърши тази работа. В много случаи той го изпълнява просто защото е длъжен.

Лидерите могат да мотивират подчинените, да вдъхновяват. Служителите с готовност изпълняват задължения и задачи, защото вярват във визията за бъдещето, която лидерът им показва. Президентът Джон Ф. Кенеди е отличен пример за лидер, който успя да вдъхнови, а също е  и успешен реформатор. Хората с охота го последваха, защото той събуди съчувствието и доверието им.

4. Мениджърите си поставят краткосрочни цели, лидерите определят дългосрочни цели

Мнозина си поставят главно краткосрочни цели, които носят икономическа полза. Това е в основата на така наречения принцип на управление по цели. Лидерите мислят преди всичко за перспективите за глобално развитие.

5. Мениджърите задават въпроси "Как?" и "Кога?", лидерите - "Какво?" и "Защо?"

За мениджърите, които управляват група подчинени, най-важни са крайните срокове. Те трябва да знаят как да изпълнят задачата и до коя дата. Но лидерите задават много по-сложни въпроси. Те искат да знаят какво прави организацията и защо е необходимо това.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Кариера


Реклама

Всеки мъж сам си поставя "оценка", избирайки жената до себе си. Някой избират шестицата, други се оценяват за среден.

Камен Донев

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама