5 начина, по които сами усложнявате работата си


5 начина, по които сами усложнявате работата си
Снимка: iStock/Guliver

Оценявате ли себе си като ефективен служител? В случай, че не сте съвсем сигурни в отговора, може би правите работата си да изглежда по-трудна, отколкото всъщност е. Експертът по производителността на работното място, Пеги Дънкан, смята че организацията е ключът към ефективността. Ето кои са 5-те най-големи грешки, които повечето служители допускат и усложняват живота си в офиса.

Не сте сигурно къде отива времето ти

Чудили ли сте се някога къде е излетял целият ви ден? На бюрото ви цари пълен хаос, не сте довършили задачите си и имате още куп работа. Чувствате се стресирани, притиснати от времето и тревожни. Трябва да анализирате добре как прекарвате времето си в офиса, така че да знаете къде в действителност отива то. Поддържайте дневник поне за седмица, описвайки действията си през деня и времето, което ви отнемат различните задачи. Включете дори разсейването от страна на колегите и малките кафе паузи.

Работното ви място е разхвърляно

След като разберете къде отива времето ви, Дънкан препоръчва да насочите вниманието си към организацията - от бюрото и компютърните файлове до чекмеджето за дреболии. Истината е, е хората прекарват твърде много време, търсейки нещо – файл, писмо или телбод, а в действителност нещата могат да бъдат далеч по-прости.

Приоритетите ви са грешни

Може би сте закъснели с дадена презентация, защото сте прекарали твърде много време, помагайки на колега да свърши нещо. Трябва да определяте приоритетите въз основа на това, което е най-близо до успеха ви.

Нямате ясен модел на работа

Ако ви се налага да правите нещо повече от 3 пъти на ден, значи имате нужда от система, процес, който да следвате по инерция. Идеята е, че рутината успокоява мозъка, колкото и досадна да ви се вижда понякога. След време започвате да правите нещата механично, създавате си шаблони и отмятате задачите по-бързо.

Не се доверявате на технологиите

Независимо дали става дума за някаква дребна характеристика на Ексел, или пък нова функция в служебния мейл, възползвайте се от технологиите. Каквато и технология да използвате в офиса си ежедневно, трябва да се научите как да боравите с нея до съвършенство.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Кариера


Реклама

Не е чудо да имаш сто приятеля. Чудо е да имаш един, който да е на твоя страна, когато стотици са против теб.

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама