Балансът между работата и личния живот не е дестинация, а пътуване. Управлението на вашия собствен бизнес или израстването в голяма корпорация е невероятно изморително и отнемащо време. Дори и да нямате семейство, граденето на кариерата е адски стресов фактор. Какво остава, ако сте жена и имате малки деца. Съвсем нормално е за успешните бизнес жени, които също са и майки, да се опитват да жонглират с всичко и да се чувстват, сякаш в денонощието няма достатъчно часове за всички задачи. И тъй като всички разполагаме само с 24 часа, ви уверяваме, че има начин да прекарвате времето, което имате, пълноценно – радвайки се на щастливи деца и успех в офиса.
1. Отпуснете се, починете и подновете
Може да ви изненада да видите този съвет като първи в списъка, но е време да обърнете повече внимание на процеса на производителността. Дните ни са стресиращи. Нашият свят очаква твърде много. Ако сте решили днес да работите "като вол", пропускайки обедната почивка, за да заведете детето на рожден ден, допускате грешка. Работата без прекъсване рано или късно води до прегряване и забавя целия ви работен процес. Най-добре използвайте 3 кратки почивки по 15 минути за кафе или хапване, вместо една голяма, но никога не допускайте да прекарате целия си ден зад компютъра.
2. Приоритизирайте важните задачи
Толкова много хора губят "точки" за производителност, защото се хващат в цикъла на работа по лесни, но сравнително маловажни задачи. Когато работите първо по най-важните и трудни задачи, автоматично намалявате стреса. Някои от по-лесните ангажименти дори могат да паднат от радара ви в целия процес. Тоест, никога не оставяйте големите проекти за следобед или за "по-късно". Нека те да са първото нещо, с което започвате работния си ден, колкото и да ви развалят настроението.
3. Довършвайте започнатото
Може да свършите 3 неща за деня, но ги свършете докрай. Това ви помага да използвате времето си по-ефективно. Когато оставите твърде много задачи стартирани и отворени, но не успеете да ги завършите, ще бъдете прекалено стресирани и умът ви все ще се връща към тях.
4. Създайте седмичен график
Една от основните причини "мултитаскинг" да се превръща във всеобщ подход към времето е, че не успяваме да дефинираме ясно седмичния си график. Когато "живеете за момента" и не успеете да поставите приоритет и крайни срокове на целите си, всичко изглежда мъгляво! Всеки човек има нужда от някаква рамка, за да заключи своето време. Представете си да проектирате сграда без опори или здрави основи, които да държат всичко. Седмичният ви график е съществена структура, която ще ви помогне да почувствате повече баланс в живота си. И тук не говорим само за работен такъв – записвайте кога трябва да пазарувате, какво да сготвите и т.н.