Повече от 10 милиона души са се регистрирали в Threads, конкурентът на Twitter, през първите няколко часа от стартирането му, заяви главният изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг, предаде АФП.
Приложението беше пуснато в магазините за приложения на Apple и Android в 100 държави в 23:00 ч. по Гринуич и засега ще работи без реклами, но пускането му в Европа беше отложено поради опасения за поверителността на данните.
Threads е най-големият претендент досега за Twitter, собственост на Елон Мъск.
"10 милиона регистрации за седем часа", написа Зукърбърг в официалния си акаунт в Threads.
Вече бяха активни акаунтите на известни личности като Дженифър Лопес, Шакира и Хю Джакман, както и на медии, сред които "Вашингтон пост" и "Икономист".\
Вижте още: Зодиите, които не могат да живеят без социални мрежи
В първия си туит от повече от десетилетие Зукърбърг публикува колаж на Спайдърмен, който сочи към Спайдърмен, в очевидна препратка към приликите между платформите.
За Threads той написа: "Ще отнеме известно време, но мисля, че трябва да има приложение за публични разговори с над 1 млрд. души в него. Twitter е имал възможност да направи това, но не го е направил. Надявам се, че ще го направим."
Twitter заяви, че има повече от 200 милиона потребители дневно.
Threads беше представен като ясен филиал на Instagram, който предлага вградена аудитория от повече от два милиарда потребители, което спести на новата платформа предизвикателството да започне от нулата.
Ръководителят на Instagram Адам Мосери заяви пред потребителите, че Threads има за цел да изгради "отворена и приятелска платформа за разговори".
Според всеобщото разбиране Зукърбърг се възползва от хаотичните действия на Мъск като собственик на Twitter, за да прокара новия продукт, който Мета се надява да се превърне в платформа за знаменитости, компании и политици.
"Толкова е просто: ако потребител на Instagram с голям брой последователи като Кардашиян, Бийбър или Меси започне да публикува редовно в Threads, новата платформа може бързо да процъфти", заяви стратегическият финансов анализатор Брайън Визер в Substack.
Анализаторът Жасмин Енгберг от Insider Intelligence заяви, че Threads се нуждае само от един от четирима месечни потребители на Instagram, "за да стане толкова голяма, колкото Twitter".
"Потребителите на Twitter отчаяно търсят алтернатива, а Мъск даде на Зукърбърг възможност", добави тя.
Meta има и своя легион от критици, особено в Европа, което може да забави растежа на Threads. Компанията е критикувана за работата си с лични данни, които са основна съставка на целевите реклами, които ѝ помагат да натрупа милиарди долари печалба. Мосери заяви, че съжалява за забавянето на пускането на пазара в Европейския съюз, но ако Мета беше изчакала регулаторната яснота от Брюксел, Threads щеше да бъде "много, много, много месеци назад". "Притеснявах се, че прозорецът ни ще се затвори, защото времето е важно", каза той пред сайта за технологични новини Platformer.
Според източник, близък до въпроса, Meta се е опасявала от нов закон, наречен Закон за цифровите пазари (Digital Markets Act - DMA), който определя строги правила за световните интернет компании. Едно от правилата ограничава платформите да прехвърлят потребителски данни между продукти, какъвто потенциално би бил случаят между Threads и Instagram. Meta беше хваната да прави точно това, след като купи WhatsApp, и европейските регулатори ще бъдат нащрек, за да се уверят, че тя не прави това незаконно с Threads.