Собственикът на приложенията за запознанства Tinder и Hinge обяви, че спира да работи в Русия, повече от година след избухването на войната в Украйна, съобщи „Би Би Си“.
Match Group заяви, че нейните марки предприемат стъпки за "ограничаване на достъпа" до услугите и ще се оттеглят напълно от руския пазар до 30 юни.
Съобщението идва, след като много световни компании прекъснаха връзките си с Русия след инвазията през февруари 2022 г.
Американската компания направи съобщението в годишния си доклад, като добави, че е "ангажирана със защитата на човешките права".
Непосредствено след инвазията на Владимир Путин в Украйна множество предимно западни фирми обявиха, че преустановяват дейността си в Русия или изцяло се изтеглят от страната.
С нарастването на натиска от страна на потребителите McDonald's, Coca-Cola, Starbucks и Heineken обявиха, че прекъсват връзките си.
Match Group, чиито марки включват и други сайтове за запознанства като Plenty of Fish, направи малко публични изявления относно дейността си в Русия.
Компанията, която има над 2700 служители в цял свят, все пак е сигнализирала за негативно въздействие върху европейския си бизнес през март 2022 г.
Match Group твърди, че Tinder е "най-популярното приложение в света за запознанства с нови хора".
Други технологични фирми, като Netflix и Apple, спряха дейността си в страната през 2022 г.
Междувременно McDonalds потвърди, че ще напусне завинаги и ще продаде ресторантите си през май. Веригата за бързо хранене отвори първия си ресторант в страната през 1990 г., като този ход стана символ на размразяването на напрежението от Студената война.
Миналата седмица френският гигант в производството на напитки Pernod Ricard заяви, че "работи усилено, за да намери най-добрия начин" за спиране на износа на марки за Русия, включително джин Beefeater и уиски Jameson, след като преди това призна, че ще възобнови износа.
Източник: БГНЕС