Надали има човек, който не е чувал за Лондонското око, превърнало се в емблематична атракция в Обединеното кралство. Почти двойно по-високо и почти толкова известно е неговият братовчед "Окото на Дубай" (Ain Dubai), което е най-голямото виенско колело в света.
Гигантското съоръжение обаче спря да се върти без никакво официално обяснение, поддържайки жива обвиващата го мистерия. Всъщност, "Окото на Дубай" работи само година - от 2021 до 2022, когато затваря заради "дейности по подобряването" според официалния уебсайт, който многократно е обявявал, че затварянето на съоръжението се удължава. Датата на повторното отваряне ще бъде обявена "своевременно" с нови "вълнуващи предложения" за посетителите, обещава сайтът.
Вижте още: Ето кое е най-слънчевото място на Земята (ВИДЕО)
Кръглата му форма и светлинните ефекти продължават да го отличават в джунглата от огромни стъклени кули на богатото емирство в Персийския залив, в сърцето на изкуствен остров, наречен Блууотърс (Bluewaters) - дом на туристически атракции, шикозни ресторанти и луксозни апартаменти.
Интересен факт е, че властите редовно съобщават за бляскави проекти. Когато обаче става въпрос за нещо негативно, рядко се правят официални съобщения.
Групата, която управлява "Окото на Дубай", собствениците и партньорите също запазват мълчание по въпроса със затварянето на атракциона. Междувременно сайтът му продължава да възхвалява "уникалното преживяване" и "величествената гледка" към небостъргачите на Дубай.
Гигантското колело, построено с помощта на "двата най-големи крана в света", е направено от около 11 200 тона стомана - с 33 процента повече от количеството, използвано за Айфеловата кула в Париж.
Липсата на официални обяснения кара хората, работещи на Блууотърс около "Окото на Дубай", да се впускат в слухове и спекулации, вариращи от пукнатина във вътрешността на машината до хипотезата, че има опасност изкуственият остров да потъне под тежестта на виенското колело.
Сервитьор, работещ в местен ресторант и пожелал анонимност, споделя, че когато "окото на Дубай" се върти, се чува шум, сякаш нещо се чупи вътре. "Хората говорят, че колелото тежи повече от самия остров", казва той.
Когато работи, колелото с 48 кабини с общ капацитет от 1750 души прави едно завъртане за около 38 минути. Цените на билетите в зависимост от избраната класа варират между 100 и 4700 дирхама (приблизително между 25 и 1200 евро).
Източник: БТА