Как да разпознаваме фалшивите отзиви в интернет за търговци и продукти?


Как да разпознаваме фалшивите отзиви в интернет за търговци и продукти?
Снимка: iStock

Отзивите от други потребители имат съществено значение за избора на определен търговец, бранд или продукт. За да не бъде изкривявано потребителското поведение и увреждани икономическите интереси на клиентите, е важно рецензиите да са автентични и да не въвеждат в заблуда. Търговците, които предоставят достъп до потребителски оценки, трябва да информират за начина на обработването им и дали всички мнения са публикувани!

Как да разпознавате манипулираните препоръки ще ви ориентират съветите на експертите от онлайн платформата "Ние, потребителите", която започна информационна кампания "Фалшиви отзиви днес – проблемни решения утре!"

Профилът на рецензента

Вижте датата на създаване на акаунта и основната информация в сайта (ако има такъв) и в социалните мрежи. Проверете за други отзиви от този профил - съмнително е, когато някой публикува множество оценки за кратък период от време.ю

Какво стои зад ревюто?

Автентичните мнения обикновено не са полярни - съдържат и похвали, и критика. Изцяло положителен коментар навежда на мисълта, че авторът му е сляпо привързан към марката, платено му е или се е облагодетелствал по друг начин от ревюто. Същото важи и за напълно отрицателните оценки, които не са фокусирани върху конкретни проблеми.

Акцентът е върху лична история или преживяване

Когато коментарът е насочен към рецензента (напр., "този продукт промени живота ми", "никога не съм вярвал, че…" и пр.), а не върху самия продукт, е добре да се отнесете с доза подозрение.

Перфектна или лоша граматика

Възможен признак за фалшиви отзиви е, когато написаното е в двете крайности. Няколко дребни граматически грешки ще покажат, че по-скоро оценката е автентична.

Професионални термини

Прекалено официалното звучене, включване на специфична терминология и пр. будят съмнения. Обикновеният човек не би използвал подобен подход и формулировки, независимо от това колко добре е запознат с материята и колко ревностен привърженик на продукта е.

Марката се повтаря отново и отново

Ако, досущ като в реклама, в рецензията непрестанно се споменава марка, име или модел на продукт, то най-вероятно е платено за това. Подобни размисли будят и множество на брой за кратък период от време отзиви за дузина продукти от един и същи вид, най-вероятно овъзмездени от доставчик на услуги или бизнес.

Странно изглеждащи коментари

Само главни букви, прекомерна пунктуация - седем удивителни знака или две многоточия в края или някъде по средата на всяко изречение – това са коментари, които в най-малка степен могат да се приемат за надеждни и достоверни.

Просто забавно

А може би някой е опитал да изглежда оригинален в мрежата?! Добре е да прескачате хумористичните рецензии, тъй като не е сигурно смешна или фалшива оценка са те.

Когато потребителите попаднат на фалшиви отзиви, е добре да ги докладват, както и да информират контролните органи, за да бъдат взети мерки за санкциониране на нарушителите и премахването на подвеждащите недействителни оценки. Подобно устойчиво поведение на всички заинтересовани страни ще спомогне за справяне с проблема.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Любопитно


Реклама

Най-смелата постъпка е да мислиш за себе си. Високо!

Коко Шанел

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама