Седенето пред екрана е освобождаващо чувство, но само защото можете да кажете каквото искате, не означава, че трябва. Ето кои са най-ключовите правила за правилно използване и етикет в социалните мрежи.
Не го казвайте онлайн, ако не бихте го казали лично
Зад екрана на компютъра, някои хора забравят, че взаимодействат с други човешки същества и казват неща, които никога не биха казали лично. Но реалността е, че социалните медии са социално взаимодействие, това е истинският живот. Така че винаги се запитвайте: Бих ли се чувствал удобно да кажа това лице в лице?
Не отбелязвайте хора безразборно
Всяка социална мрежа уведомява хората, които са били тагнати, така че е проява на лош вкус да отбелязвате някого, когото не познавате. Случаите, в които това е оправдано, е за да направите вашата публикация видима за конкретен човек и за да предоставите контакт на трети човек.
Вижте още: Ново проучване: Хората, родени през 90-те, са с най-лошо психично здраве
Не се ангажирайте публично с тролове
Някои хора онлайн живеят, за да тъпчат други. Когато почувствате, че ви “тролват” в социалните медии, не се включвайте в публичен спор. Игнорирането е най-лесният начин да ги накарате да спрат.
Създайте отделен акаунт за вашите бизнес контакти
Много работни места изискват присъствие в социалните медии. Просто не забравяйте да използвате отделен акаунт за работата си. Вашият работодател не би искал вашите приятели да се свързват със странни мемове и гифчета в профила, в който правите бизнес.
Не се опитвайте да се „сприятелявате“ с хора, които не познавате
В първите дни на социалните медии хората изпращаха случайни покани за приятелство на непознати през цялото време. Това вече не е готино, особено с повишените мерки за поверителност на данните. Дори и да нямате нищо против покани за приятелство от хора, които не познавате, надали всички се чувстват по същия начин.
Вижте още: Революционно: Откриха нов начин за диагностициране на аутизъм
Останете офлайн, когато сте ядосани
Ако се чувствате ядосани на света, дайте си малко време да се “охладите”, преди да влезете в социалните мрежи. Да реагирате в гняв винаги е лоша идея. Това е валидно за всяка част от живота, но особено в социалните медии.