15 неща, които ресторантите НЕ искат вие да знаете


15 неща, които ресторантите НЕ искат вие да знаете
Снимка: iStock

Докато седите на масата и се наслаждавате на храна в любимия си ресторант, в кухнята се случват много неща, за които само хората в хранително-вкусовата промишленост биха знаели. Събрахме 15 неща, които популярните вериги ресторанти не искат да знаете, за да сте наясно и да следите по време на следващото си посещение.

1. Менютата са създадени, за да ви накарат да харчите повече

Ресторантите обикновено изброяват най-скъпите си ястия от дясната страна на менюто, защото там естествено гледат очите на клиентите. Някои ресторанти поставят най-скъпите си артикули в горната част на менюто, така че другите да изглеждат на по-разумна цена.

2. Салатите могат да бъдат едни от най-малко здравословните елементи от менюто

Може да искате да хапнете нещо леко, но някои салата определено не попадат в тази графа. Заради някои съставки и калоричните сосове могат да стигнат до калории, които не бихте искали да приемате, ако сте на диета.

Вижте още: Тези продукти приличат на човешките органи, за които са полезни

3. Месото може да е притоплено в микровълнова фурна

В много вериги ресторанти, ако се оплачете, че храната ви не е достатъчно гореща, тя просто отива в микровълновата. Това не е лошо, но е нещо, което трябва да знаете.

4. Следите от скарата вероятно не са истински

Много ресторанти ще добавят фалшива маркировка за илюзията, че това е прясно изпечено месо. Ако следите от грила ви изглеждат твърде перфектни, за да са истина, може би е така.

5. Сервитьорът е продавач

Докато сервитьорът иска клиентите им да са доволни от поръчките им, те също са програмирани да правят предложения, които увеличават сметката. Сервитьорите, които ви препоръчват да добавите пържени картофи, коктейл или друга зеленчуци, могат да направят точно това.

6. В кошницата ви за хляб може да има такъв, неизяден от друг

Следващия път, когато получите своята безплатна кошница с хляб, когато седнете в ресторант, бъдете внимателни. Ако друга маса не довърши своята, "недокоснатият" хляб отива във всички нови кошници за хляб, които се сервират.

Вижте още: 7 неподозирани храни, които крият огромно количество захар

7. Музиката звучи с причина

Ресторантите умишлено пускат музиката, за да ви накарат да поръчате повече храна, да ядете по-бързо и да си тръгнете по-рано. Ако изключите музиката, докато поръчвате, ще можете да се концентрирате и да поръчате само това, което искате.

8. Може да искате да избегнете гарнитурите на напитките

Следващият път, когато поръчате допълнителни лимони или маслини, помислете два пъти. Гарнитурите за напитки могат да са едни от нещата, които съдържат най-много бактерии в ресторанта. Ако харесвате лимон или лайм в напитката си, поискайте го отстрани и го изстискайте след това.

9. Ресторантите тип бюфет не са най-безопасните

Известно е, че бюфетите имат съмнителни условия за готвене, тъй като персоналът се опитва да приготви колкото е възможно повече храна. Трябва да помислите колко хора ще боравят и ще се движат над храната, която потенциално консумирате на бюфети.

10. Пластмасовите табли са по-мръсни, отколкото си мислите

Пластмасовите подноси в повечето вериги ресторанти са пълни с бактерии, така че винаги се отказвайте да ги използвате.

11. Персоналът на ресторанта може да ви чуе

Ще се изненадате колко много могат да чуят сервитьорите от личните ви разговори. Въпреки че в ресторанта може да е шумно, вашите сервитьори могат да слушат това, за което говорите, ако искат.

Вижте още: Най-честите нелоялни практики в магазините при намаления

12. Не поръчвайте риба в неделя

Факт е, че рибата не се доставя в неделя, така че ако поръчате рибата, тя няма да е прясна. Ресторантите не споменават това, но е добре да знаете следващия път, когато планирате неделната си вечеря.

13. Продуктите могат да бъдат трансформирани

Обичайно е ресторантите да трансформират някои продукти, но невинаги по най-хигиеничния начин. Това обаче е начин да се намалят разходите и храната да не отива на вятъра. Някои ресторанти имат креативни начини за пренасочване на продуктите, но те обикновено отиват за приготвянето на "специалните" ястия на следващия ден.

14. Ледът обикновено е мръсен

Машините за лед в повечето ресторанти рядко се почистват. Когато персоналът го почисти, може да има плесен, която да излезе от филтрите и контейнерите за лед след шест месеца или дори година.

15. Ресторантите може да използват правилото за 5-те секунди

Ресторантът губи пари всеки път, когато храна падне на пода. И докато може да сте свикнали да следвате 5-те секундното правилно в собствения си дом, обикновено не бихте очаквали работниците в ресторанта да спасяват паднала храна от пода. Понякога поставят храната обратно в чинията ви, което не е правилно.

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Любопитно


Реклама

Лошата новина е, че времето лети. А добрата новина е, че ти си пилотът.

Майкъл Алтшулер

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама