Ежедневно в социалните мрежи се бълват хиляди селфита. Но автопортретите и клипчетата могат бъдат и с добра кауза. След като целият свят лудна по предизвикателството "Ледена кофа“ в помощ на болните от амиотрофична латерална склероза , сега има нова инициатива.
Става въпрос за кампанията SmearForSmear в Instagram, в която жени постават снимки, на които са с размазани червила. Целта е да се увеличи информираността относно рака на маточната шийка.
Певицата Рита Ора и Джорджия Мей Джагър вече се включиха, като призоваха още жени да се присъединят към тях.
Инициативата е стартирана от британската благотворителна организация Jo’s Cervical Cancer Trust, която помага на жени и семейства, засегната от рака на маточната шийка.
Ракът на маточната шийка е четвъртото по честота раково заболяване сред жените между 20 и 45 години в целия свят. Задължително е всяка от нас поне веднъж в годината да си прави профилактичен преглед и цитонамазка (скрининг за цервикален карцином ). Съществуват също и ваксините срещу тази коварна болест.
Трябва да сме по-отговорни за здравето си, да се информираме и да не се страхуваме.