Почитта на различни английски дизайнери, от Стела Маккартни, през лондонската легенда Александър Маккуин, та чак до Пол Смит, отразява влиянието, което покойната кралица Елизабет II е имала върху британската модна общност по време на нейното управление. Всъщност, отвъд изричните препратки – забрадки, мокасини и дамски чанти – има и други, по-тихи начини, по които страстният защитник на качеството е помогнал да се вдигне летвата за изработката на дрехи и аксесоари.
За да бъде една марка добре дошла в кралското домакинство (тези брандове трябва да са доставяли стоки или услуги на кралицата или бившия принц на Уелс, сега крал Чарлз III, в продължение на минимум пет години), е истински знак за най-доброто— не шумната, ефектна, а тиха, класическа мода, създадена да издържи. Кралицата дори е създала награда – за британски дизайн.
НА ЖИВО: ПОГРЕБЕНИЕТО НА КРАЛИЦА ЕЛИЗАБЕТ ВТОРА
Обявявайки Ричард Куин за встъпителния носител на наградата на кралица Елизабет II за британски дизайн през 2018, Нейно Величество се докосна до таланта в сърцето на Великобритания: „От туида на Хебридите, нотингамската дантела и разбира се улица Карнаби, нашата модна индустрия е известна с изключителна изработка от много години и продължава да произвежда текстил от световна класа и авангардни практични дизайни.“
Джо Смит, част от Daks – марка, получила първото си кралско одобрение от Нейно Величество преди 60 години каза: „Като притежател на кралска заповед, ние се придържаме към най-високите етични и екологични стандарти. Следователно нашите процедури и стандарти са строги – от доставката на суровини за нашите тъкани до отношението към персонала във фабриките и високите постижения в готовите продукти и услуги.“
Музеят на Виктория и Албърт (често съкращаван като V&A) в Лондон е най-големият в света музей на приложните изкуства, декоративните изкуства и дизайна, който съдържа постоянна колекция от над 2,27 милиона предмета. V&A, създаден като „училищна стая за всеки“, често изпраща заявки за проверка на облекла, които поддържат определено ниво на майсторство.
Първоначално сътворен от мисията на принц Албърт да подобри стандартите на британската индустрия чрез обучение на дизайнери, производители и потребители в областта на изкуството и науката, Clothworkers' Center на институцията все още е образователен център, където всеки може да научи повече за това как и защо се правят нещата.
Ключовите елементи на дизайна са това, за което Нейно Величество имаше толкова строги стандарти приживе – ето защо тя носеше едни и същи ръчно изработени обувки Anello & Davide в продължение на 50 години и полирани чанти Launer London с дръжка. Наследството, което несъмнено оставя след себе си, е да се цени бавната, обмислена мода, която няма срок на годност и може да бъде предадена на бъдещите поколения.
Нейният личен гардероб — и квалифицираното майсторство зад него — беше най-видимият символ на нейната преданост към Великобритания.