Седмицата на модата в Париж: Политика и изкуство


Седмицата на модата в Париж: Политика и изкуство
Снимка: Getty Images

И тази година Седмицата на модата в Париж, която продължава до 1 октомври, не пропусна да напомни колко различен е подходът на френската столица към облеклото спрямо всички останали. Ако Седмицата на модата в Милано неизменно отдава почит на традициите и занаятчийското умение на шивача, а Ню Йорк диктува продажбите, то в Града на светлините случващото се на подиума е най-вече политика и изкуство.

Още от времето на Бурбоните във Франция детайл в аксесоарите може да бъде заявена позиция. Конфекцията в Седмицата на модата в Париж за пролет-лято 2025 г. продължава да настоява, че дизайнерските дрехи могат да бъдат за всички. Модата е достъпна.

Няколко ключови момента бележат развитието на модната индустрия след Втората световна война. Един от тях, безспорно, е приземяването на дизайнерите. Днес няма нищо по-естествено от това една реномирана модна къща да предлага и висша мода, и конфекция. Друга важна промяна е отварянето към всички етнически типове, което води до бума на супермоделите през 90-те години на 20-и век.

Унисекс облеклото също е част от тенденцията за повече достъпност, а и дава възможност да съкращаване на разходите. Логично това води до все по-често срещащите се ЛГБТ послания в творенията на независимите дизайнери и все по-честата поява на модни лица на възрастта на Джейн Фонда (86 г.), устойчиво присъствие и влияние на Анди Макдауъл и Изабела Роселини, манекени с големи размери и такива с увреждания. Днес модата действително е за всеки.

„Понякога се гледам в огледалото и си казвам: Не е лошо“, казва Изабела Роселини пред „Гардиън“ по повод нестихващата ѝ кариера като модел. Днес звездата е на 72 години. „Това е страхотното в остаряването – нещата, които са ви занимавали, когато сте били млади, спират да ви занимават. Имам шест овце, две кучета, две деца“. Роселини обаче е буквално изхвърлена от модната и козметичната индустрия, когато е на върха на славата си. „Бях на 43, когато ми казаха, че рекламата е мечти и жените мечтаят да бъдат млади, а аз не мога да представлявам мечта“.

Днес подобно нещо не може да се случи – 49-годишната Ева Лонгория има не по-малко изяви като модел, отколкото като актриса. "Обичам седмицата на модата в Париж", казва Лонгория пред "Ола!". "Това е шик, чист блясък, отворен за публиката, за феновете, за всички, които се интересуват от мода и красота."

В Париж „Ермес“, Виктория Бекъм, „Диор“ и дори предлагащите романтика „Клое“ заложиха на участието на модели с андрогинен външен вид. Пролетта и лятото на следващата година ще бъдат под знака на небрежната закачливост – много леки материи, спорт, нищо твърде строго или изискващо прекалени усилия. Модата е за всеки – ако не в ценово отношение, то със сигурност като линии и тенденции.

Източник: БТА

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Мода


Реклама

Не смятам, че лифтингът е жизненоважен за една жена. Дори да получите красиво лице, белезите върху сърцето и черните петна в душата остават.

Бриджит Бардо

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама