Какво се случва с роклите на звездите след Оскарите?


Какво се случва с роклите на звездите след Оскарите?
Снимка: Getty/Guliver

Първата церемония по връчване на Оскари се е състояла на 16 май 1929 година и на нея са присъствали едва 250 души. Събитието продължило 15 минути, а победителите били обявени 3 месеца предварително. Към днешна дата, Оскарите са събитие с огромна важност във филмовата индустрия, което привлича милиони зрители от цял свят. И докато някои обсъждат номинираните филми и награди, други не могат да отклонят погледа си от роклите, които звездите разхождат по червения килим. На какви тоалети се спряха звездите тази година можете да видите ТУК

Както можете да предположите, когато знаменитост заложи на тоалет от определена марка, това е страхотна реклама за дадения моден бранд. Ето защо повечето дизайнери се опитват да си сътрудничат с различни звезди, както на официалните церемонии, така и и афтърпартитата. Например, Чарлийз Терон е посланик на Dior, а Кейт Бланшет е лицето на Giorgio Armani. И всички рокли са уникални и направени специално за тях самите.

Честно казано, смята се за лош вкус сами да си купите роклята за церемонията по връчване на Оскар. До 80-те години на миналия век, повечето знаменитости са се подготвяли за това събитие без никаква помощ, като единствено Грейс Кели и Елизабет Тейлър са получавали предложения от модни марки. Джорджо Армани е първият, сетил се да използва червения килим като някаква рекламна платформа, за да промотира марката си. Последва го Джани Версаче и от средата на 90-те работата с известни личности се е превърнала в тенденция.

Къде отиват роклите след церемонията?

Всъщност, знаменитостите не съхраняват тези произведения на изкуството никъде. И макар много рокли да са уникални и направени за определена знаменитост, те са собственост на дизайнера. Което означава, че дрехите трябва да бъдат върнати в рамките на 48 часа.

Колко струват тези рокли?

Цената на една рокля започва от 100 000 долара и може да стигне до няколко милиона. Разбира се, това е твърде скъпо за подарък. Например, прогнозната цена на известната зелена рокля, която Джон Галиано направи за Никол Кидман, е около 2 000 000 долара.

Какво се случва с роклите след Оскарите?

Големите модни марки пазят роклите заради историческата им стойност. Някои тоалети са истински шедьоври и стават емблематични. Понякога се показват на модни изложби или просто се продават.

През 2011 година рокля на Givenchy, носена от Одри Хепбърн, беше продадена на Кери Тейлър за 130 000 долара. Винтидж рокля на Christian Dior, която Натали Портман разходи по червения килим, е продадена за по-малко впечатляващата сума от 50 000 долара. Някои тоалети завършват в частни колекции. А малките марки често дават под наем тези тоалети. И тази опция е достъпна както за известни личности, така и за обикновени хора.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Мода


Реклама

Еманципацията на жените доведе до загуба на тайнствеността и мистерията на жената.

Грейс Кели

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама