Седмицата на модата в Париж се вихри с пълна сила, предлагайки ни смели, изящни, сякаш от друго измерение, тоалети! Ето, че дойде ред и на Fendi - модна къща, която предложи хипнотизираща смесица от минималистичен футуризъм и почит към легендарния Карл Лагерфелд с наближаването на края на Седмицата на висшата мода в Париж, предадоха Асошиейтед прес и АФП.
В публиката бяха звезди като Зендая и Рийз Уидърспун, за да видят как творческият директор Ким Джоунс представи запомняща се футуристична колекция, която не само отдава почит на миналото, но и прегръща мисълта за бъдещето.
Вижте още: Elie Saab Haute Couture: Блестяща ода за Маракеш (СНИМКИ + ВИДЕО)
"Мислех си за футуризма на Карл Лагерфелд", казва той за колекция, в която се преплитат лекота, структура и емоция.
И все пак, избягвайки от екзотичните кожи и пера от епохата на Лагерфелд, които бързо излизат от мода, Ким Джоунс се фокусира върху човешката форма - всяка дреха подчертава, а не засенчва притежателя си.
Ревюто бе открито с нов силует, наподобяващ кутия, с прецизни геометрични шарки. Роклите със строги, минималистични подгъви, бяха украсени с мъниста - изтънчена еволюция от миналото на марката, свързано с кожи. Подобни на пера ресни се появиха като нов вид кожа - вероятно, за да привлекат вниманието на по-етично настроените потребители на висшата мода. Джоунс сякаш иска да каже, че визията му за бъдещето на Fendi е в деликатния хуманизъм, а не в животинските кожи, отбелязва Асошиейтед прес.
Майсторството на ателиетата на Fendi пролича във всяко изделие, демонстрирайки изящество в бродерията, шева и обработката на материите.
Вижте още: Balletcore: Chanel впечатли с тюл, волани и дантела (ВИДЕО)
Творенията, макар и да повтарят величието на висшата мода, бяха съвременни в изпълнението си. Джоунс спазва правилата на базираната в Рим модна къща, като същевременно смело навлиза в по-малко пищно и по-изтънчено бъдеще.
В забързаната дигитална епоха екстравагантните покани за ревюта на модната индустрия обаче изглеждат предизвикателно анахронични, съобщава Асошиейтед прес. Всеки сезон орди от куриери обикалят Париж, доставяйки на гостите в домовете им или в хотелските стаи артистични покани.
В този ритуал има нотка на ирония, тъй като много от ревютата, които тези покани рекламират, са на екологична тематика.
"Валентино" намигна на Уили Уонка - с блестящ златен билет, а "Фенди" изпрати гигантска кутия с части за сглобяване на роза с марката на модната къща, с включени инструкции.
"Шанел" пък представи очарователен билет за кино, на който просто бе изписано "BUTTON" - прелюдия към модния спектакъл, вдъхновен от копчетата, запазен за тяхната ВИП аудитория.
Източник: БТА