Дизайнерката на Chloe се вдъхнови от науката за новата си колекция


Дизайнерката на Chloe се вдъхнови от науката за новата си колекция
Снимка: Getty Images

Модата и изкуството все по-често търсят вдъхновение в науката. Последният ярък пример даде модна къща Chloe. Творческият ѝ директор Габриела Хърст представи на Седмицата на модата в Париж колекцията пролет-лято 2023, която е вторият ѝ проект, посветен на търсенето на начини за опазване на природата.

Публиката на модното дефиле бе пленена от диско мотивите от 70-те години на миналия век и трудно би могла да разпознае на пръв поглед, че Хърст се е вдъхновила за колекцията от проекта за чиста енергия от водороден синтез в ИТЕР. Международният консорциум изгражда в Кадараш, Франция, експериментален реактор токамак за термоядрен синтез.

Габриела Хърст научава за ИТЕР от статия във "Файненшъл таймс" през 2021 г. и е запленена от идеята за чистата енергия, съобщи пресслужбата на ИТЕР. В търсене на вдъхновение и нови подходи към устойчивото развитие, дизайнерката организира посещение в ИТЕР на творческия си екип. Ден преди дефилето на "Клое" на Парижката седмица на модата преди две седмици, Хърст кани представители на научния проект на среща с представители на модната къща и на медиите, за да обяснят връзката между ядрения синтез и модата, която е трудно видима и разбираема.

Хърст каза, че комплексът на ИТЕР с размерите на 60 футболни игрища и кръговата архитектура на реактора е вдъхновила жълтите, оранжеви и ярко цветове и мотиви в колекцията, някои от заоблените силуети. Водородните изотопи са интерпретирани като капси върху деним, изрезки върху рокли от кожа или трико, украсени дискове със скъпоценни камъни върху вечерни рокли и плетива.

"Във фокуса на търсенията ни бе енергията от синтез като мирен, чист енергиен източник. Енергията, която ще движи света ни в не толкова далечно бъдеще и която помага за решаването на много от проблемите ни днес", каза дизайнерката. Тя подчерта, че за нея енергията е тема на устойчивото развитие.

ИТЕР отдавна работи съвместно с артисти и фотографи, но сътрудничеството с Хърст е първият досег на проекта с модата.

Източник: БТА

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Мода


Реклама

Много хора се страхуват да кажат какво искат. Ето защо те не получават това, което искат.

Мадона

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама