Никой не поставя Барби в ъгъла. Добре, може би само, когато преминете през тийнейджърските си години и отчаяно искате да докажете, че вече не си играете с кукли. Но ако 2022 успя да ни научи на нещо, то е, че Барби никога не ни напуска. И точно сега тя преживява завръщане, което не прилича на никое друго.
Първо, ревюто за висша мода на Valentino за есен 2022, където дръзкият нюанс на розовото напомни на всички за Барбара Милисънт Робъртс и постави #Barbiecore в мейнстрийма.
Това беше допълнено от огромната доза допамин на снимачната площадка на “Барби”, екшън продукция с участието на Марго Роби и Райън Гослинг, режисирана от Грета Геруиг - със сюжет, който остана почти нахално потаен. (Потвърдено е само, че става въпрос за кукла, която е принудена да напусне място, наречено Barbieland заради своите несъвършенства.)
Как се стигна до Barbiecore тренда?
Първо, очевидното: модата от 90-те се завръща и всички ще се съгласят, че никой не може да носи повече неон и розово от самата Барби.
Второ, има носталгичен привкус. След две години, когато реалността ни се струваше твърде реална, ние мислено се връщахме към едно по-просто време. По-конкретно, ерата на детските площадки, когато най-големите ни проблеми бяха да играем с приятели, да си напишем домашните и да ушием нова рокля на нашата кукла.
Което пък се вписва в третото: бягство. Светът на Барби е фантастична земя и влизането в него е толкова лесно, колкото да си вземете нова палитра сенки за очи или да разходите чифт силиконови сандали на платформа.
В края на краищата истинската Барби е просто тяло, а не герой - платно, върху което обществото може да проектира тревогите си относно образа на тялото.