Големите марки са повече от продуктово позициониране, те са основа на филми


Големите марки са повече от продуктово позициониране, те са основа на филми
Снимка: Getty Images

В киното марките вече не се задоволяват с второстепенни роли: от "Барби", който излиза на голям екран в сряда, до "Ферари" на Майкъл Ман или "Домът на Гучи" на Ридли Скот, те вече осигуряват суровината за филмови продукции, предаде Франс прес.

За премиерата на игралния филм "Барби" с участието на Марго Роби и Райън Гослинг бонбонено-розовата марка и нейната родителска компания "Мател" залагат на максимална маркетингова експозиция в четирите краища на света, следвайки стъпките на филмите "Лего", които завладяха големия екран.

Вижте още: Ашли Греъм води предаване, вдъхващо живот на къщата на Барби

"Все още говорим за продуктово позициониране, но нещата вече не са както преди век. Публиката вече е толкова близка до марките, че не е проблем да им се посвети цял филм", отбелязват експерти.

"Идеята на този жанр филми е да се подчертаят ценностите, личността или ролята, която марката иска да играе в обществото", казва маркетинговият специалист Жералдин Мишел. "Хората са съблазнени от тези истории. Марките заеха мястото на политиката и религията, те създават общности и филмите са част от тях. Това е пропаганда в огромен мащаб", допълва тя.

Сред марките, които ще присъстват на големия екран през следващите няколко месеца, най-известният отбор от Формула 1 може да предизвика фурор на филмовия фестивал във Венеция през септември. Там се очаква режисьорът на "Жега" Майкъл Ман да представи филма си "Ферари", в който актьорът Адам Драйвър се превъплъщава в образа на основателя на компанията за спортни автомобили Енцо Ферари.

Марката не е чужда на киното, като вече присъстваше и във филма "Пълно ускорение" (2019) с участието на Мат Деймън и Крисчън Бейл.

В света на лукса границите между киното и марките също се размиват. Десетилетие след като актьорите Пиер Нини и Гаспар Улие се превъплътиха в образа на нейния създател в една и съща година, тази пролет "Ив Сен Лоран" стана първият луксозен бранд, който основа собствена продуцентска компания.

Ридли Скот обърна поглед към семейство Гучи с филма си "Домът на Гучи" с Лейди Гага, Адам Драйвър, Ал Пачино или Джаред Лето.

Чанти и аксесоари на марката се появяват безброй пъти на екран, а актрисата Салма Хайек - съпруга на шефа на групата "Kering" Франсоа Пино, чиято собственост е "Гучи", играе ключова роля.

Не липсват и филми за марки, които не са толкова бляскави и често са изградени по същата схема, проследявайки възхода, а понякога и падението на гениален предприемач. Съоснователят на "Епъл" Стив Джобс вдъхнови два филма, а създателят на Фейсбук Марк Зукърбърг беше представен в "Социалната мрежа" с Джеси Айзенбърг в главната роля.

По-малко известните създатели на "Макдоналдс" и "Блекбери" също вдъхновиха филми.

Жанрът се превърна в печеливш и за стрийминг платформите с продукции като "Въздушния" за Майкъл Джордан и "Тетрис" за една от най-популярните видеоигри в историята.

Източник: БТА

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Шоу


Реклама

Ако накараш човек да се усмихне, променяш света. Може би не целия свят, но поне неговия.

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама