Нов късометражен „филм“ ни напомня: „Не карай пил!“


Нов късометражен „филм“ ни напомня: „Не карай пил!“

С кинопрожекция „Каменица“ АД официално постави началото на деветото издание на кампанията „Алкохолът е лош шофьор“. На специално събитие пред медии и партньори бе представен и „филмът“ със заглавие „Петък вечер“, който е основен елемент от тазгодишната социално отговорна кампания.

„Петък вечер. Има само едно правило, което важи за всички – не карай пил!“ е основното послание, под което протича кампанията, като призовава към разумно поведение и отговорност да не шофираме след употреба на алкохол. Инициативата „Алкохолът е лош шофьор“, част от дългосрочната политика за социална отговорност на „Каменица“ АД, е насочена към отговорната консумация на алкохол и има за цел създаването на положителна промяна в поведението на пътя и безопасното шофиране.

„През всички тези 9 години, откакто стартирахме кампанията „Алкохолът е лош шофьор“, се убедихме, че шофирането в нетрезво състояние е проблем, който може да засегне всеки, независимо от неговото образование, професия, социален статус. За да привлечем вниманието на всички тези хора, колкото и да са различни те, избрахме да говорим с езика на киното, защото всички ние обичаме филмите. Някои преживявания обаче трябва да останат на екрана, защото животът не е филм и всяка година стотици хора стават жертви на пътя. Всеки ден научаваме за нови инциденти и това, като че ли вече спира да ни прави впечатление. Тук идва и нашата роля на социално отговорна компания – да говорим по темата, да предупреждаваме, да призоваваме към повече разум и отговорно поведение“, заяви Димо Димов, генерален директор на „Каменица“ АД.

Всяка година, като част от активностите по кампанията, „Каменица“ АД провежда национално представително проучване за навиците и нагласите на българските шофьори. Според резултатите на изследването, реализирано от Gemius, oколо 77% от българите категорично се обявяват срещу шофирането след употреба на алкохол, но една трета (32%) от родните шофьори са били зад волана след консумацията му. За почти половината от тях това се е случило през последния месец и основната причина (64%), която изтъкват за това, е че по тяхна преценка алкохолът, който са изпили, е под допустимото количество.

Въпреки че почти 80% от българите приемат шофирането в нетрезво състояние за недопустимо, повечето респонденти биха запазили известен неутралитет, ако техен познат иска да кара след като е пил. 40% от анкетираните заявяват, че обикновено не се намесват в такива ситуации или дори да се противопоставят, всеки сам решава за себе си.

„В радостта сме заедно в нещастието сме сами − този извод е неизбежен предвид получените резултати, че водещите причини за пасивното поведение на хората в ситуации с нетрезви водачи са всъщност волеви – ние избираме да постъпваме така, т.е въпрос на себесъхранителни мотиви, а не толкова на лоши преценки. С други думи, въпрос на отговорна солидарност към човека до теб независимо от цената на личния дискомфорт, особено когато става дума за здравето и живота“, коментира Росен Йорданов, психолог и консултант на кампанията. „Все пак докладът от изследването дава повод и за оптимизъм, особено когато бъдат сравнени данните с изследвания от предходни кампании. Видно е, че в осезаемо по-висока степен хората показват по-добра осведоменост за законовите ограничения, свързани с шофиране след употреба на алкохол, както и за влиянието на алкохола върху преценките и реакциите на шофьорите. Също така нараства категоричността на нетърпимост към този проблем. Това показва безспорно, че кампаниите имат смисъл и си струват усилията“, допълни г-н Йорданов.

Кампанията се провежда с подкрепата на посланика на Кралство Белгия Н. Пр. Франсоа Бонтан, а сред партньорите традиционно са основните институции и неправителствени организации, които имат отношение по темата: Министерство на вътрешните работи, Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движение по пътищата, Съюза на българските автомобилисти, Българската асоциация на пострадалите при катастрофи, Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, Български червен кръст и Lucky Drive.

„Кампанията „Алкохолът е лош шофьор“ доказа своята социално отговорна роля и затова днес отново сме заедно – институции, бизнес и медии. Заедно сме, за да привлечем новите водачи и младежите и да ги ангажираме с отговорността за шофиране в трезво състояние“, заяви комисар Бойко Рановски – отдел „Пътна полиция”при Главна дирекция „Национална полиция”.

Кампанията „Алкохолът е лош шофьор“ ще продължи активно през месец ноември в различни комуникационни канали, в това число в ключови заведения в София, онлайн комуникация, външна реклама. Повече за филма „Петък вечер“ можете да разберете на http//:petakvecher.bg

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Семейство


Реклама

Лошата новина е, че времето лети. А добрата новина е, че ти си пилотът.

Майкъл Алтшулер

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама