Албина Ясинская: Мисия ни е да създаваме нови тенденции в био продуктите на световно ниво


Албина Ясинская: Мисия ни е да създаваме нови тенденции в био продуктите на световно ниво
Снимка: Личен архив

Албина Ясинская е от онези ерудирани и вдъхновяващи жени, които обичат работата си и това определено си личи. Тя е човекът, който стои зад био ферма “Розино” и любимата ни джелатерия Gelato & Latte. Каква е тайната на успеха ѝ? Както сама ни сподели: "безкомпромисно качество, много работа, усърдие и отговорност". И това може да разберете, когато опитате продуктите, които произвежда. Освен това Албина и екипът ѝ са пример за това как в България може да се прави устойчив бизнес с мисъл и грижа за природата. Тя е категорична, че хората, които вярват в тях, ги мотивират да бъдат иновативни и да създават млечни продукти и джелато, отговарящи на най-високите световни стандарти. Вижте какво още нсподели чаровната Албина в интервю за iWoman:

Опишете себе си само с 3 думи.

Жена, майка и професионалист, който не прави компромис с качеството си на работа, независимо от предизвикателствата на пазара.

Вие сте собственик и управител на био ферма “Розино” и Gelato & Latte, а също така главен технолог в джелатериите и създател на всички вкусове. Кога и защо решихте да се захванете с такъв тип производство?

Стартирахме с нашата био ферма през 2012 г. Още преди това винаги съм имала интерес и отношение към природа и животни, като всичко е било на ниво хоби. В един момент логично реших да превърна хобито си в нещо, което може да достигне до повече хора. Нямаше обаче да се захвана с целия процес, ако до себе си нямах този прекрасен екип, с който работя, който освен от съмишленици се състои и от професионалисти, с които ежедневно работим за благото на околната среда.

Ние българите имаме специално отношение към киселото мляко и млечните продукти, с какво вашите се различават от останалите на пазара?

Спонтанният ми отговор е с безкомпромисно качество, много работа, усърдие и отговорност. Ежедневно се грижим и отглеждаме свободно пасищно близо 70 крави, порода Джерсей (специфичното за тази породакрави е, че млякото им е с най-висока масленост и е с високо протеиново съдържание: средно 6% мазнина,над 3.5% протеин) и над 60 биволи – Българска Мурра. От млякото на кравите се произвеждат ръчно биомлечни продукти (кисели и пресни млека, кашкавали, сирена, йогурти за пиене, моцарела, бурата и страчатела) и млечни суровини за занаятчийския ни биосертифициран сладолед под марка Gelato & Latte.Използваме само пълномаслени млека, които не минават нито стерилизация, нито хомогенизация, нитостабилизация. По този начин освен налагайки се с високо качество, продуктите запазват своите натуралнисвойства и са лесно смилаеми за човешкия организъм, като имат съвсем различно въздействие, за разликаот масовите индустриално произведени млечни продукти. Повечето хора с непоносимост към лактоза иказеин, след консумация на продукти, произведени от пълномаслено мляко от крави Джерсей и биволско мляко, нямат странични “обичайни” алергични реакции. И двата вида мляко се водят А2-мляко (такъв типса майчино и козето мляко). С цел минимизация на отрицателно въздействие от страна на бизнеса върхуоколната среда, намерихме формулата да произвеждаме обем продукция, който може да бъде реализиран,базирайки на всекидневно планиране на производство и директна продажба в собствените ни магазини.

Фермата ви е пример за устойчив модел на работа, как го постигате и с какви предизвикателства се сблъсквате?

Постигаме го с непрестанна екипна работа и желание. Още от самото създаване на фермата сме спазвалиустойчив бизнес модел, водени от принципа на поддържане на стопанство и производство с действия занамаляване на щетите върху околната среда, преминавайки към концепцията за подобряване на околната среда. Държим на прозрачност, честност и преди всичко имаме отговорност към себе си, екипа и хората, които вярват в нас. Не можем да предадем нашите съмишленици. Винаги сме търсили и строили устойчив модел, който може да бъде независим от доста външни фактори. Модел, който да позволява възможност да контролираме целия процес. Да бъдем гъвкави в производството и да можем с минимални загуби да внасяме промени в технологичните процеси.

Когато става въпрос за качествено джелато, кои са тънкостите при приготвянето му и каква е разликата между него и познатия ни сладолед?

Първично бих казала, че нашето е направено с много любов и без да се прави компромис с качеството и вложените съставки. Нещото, което отличава нашите продукти от другите е, че сме единствените на пазара, които имат затворен цикъл на производство, а именно имаме био ферма, в която сами произвеждаме млечните суровини (мляко и сметана), които влагаме в производството на джелато. Както споменах нашите крави са порода Джерсей и паралелно с тях отглеждаме биволи - Българска Мурра. Освени това имаме насаждения на био вишни, череши, арония, малина. Имаме масиви с маслодайна роза. Произвеждаиме сами и мед. Това е много отговорно, но в същото време даваме гаранция за качеството на крайния продукт, както и имаме свободата да бъдем креативни, да създаваме различни вкусове. В портфолиото си имаме над 360 вида джелато, които включват и биосертифицирана линия, кето линия (джелато без захар, с нисък гликемичен индекс). Структурната част на джелатото ни е различна. Неговата енергийна стойност е висока заради наличието на повече животински мазнини и протеини. Освен това редуцираме количеството на захарта. Мисия ни е да създаваме нови тенденции в био продуктите на световно ниво.

Кой е най-нестандартният вкус, който сте създавали?

Пушена сьомга, елда, гуакамоле, песто, лимонада “Тархун”. Вкусовете ни са вдъхновени от нашите клиенти, или както ние ги наричаме от нашите съмишленици. Вдъхновяваме се от хора, природа, животни. Както споменах, произвеждайки сами голяма част от суровините, имаме свободата да творим. Произвеждаме сладолед от всички натурални съставки, които могат да се вложат, съобразени със сезона, разбира се.

А кои в момента са най-харесваните вкусове и кой е вашият личен фаворит?

Обичам силни вкусове - като женско биле, мате де лече, чай Ърл грей.

Като жена на ръководна позиция, успявате ли да балансирате между работата и личния си живот и как го постигате?

Много е сложно, дори понякога си мисля, че не успявам да балансирам, защото съм перфекционист в работата си и държа на качеството, което както сами знаете освен да бъде наложено, трябва да се поддържа ежедневно във всеки един процес: от издояването на кравата, до предлагане на краен продукт. За моя най-голяма радост до себе си имам екип, който има същия начин на мислене и на който мога да разчитам, дори и понякога да си позволя да си “открадна” един час само за себе си.

Мислите ли, че „слабият“ пол всъщност не отстъпва по нищо на силния, когато става въпрос за бизнес?

Все повече и повече мисля, че жените успяват да докажат, че са равностойни. Но съм против това да делим характерите и успехите на полове, важно е какъв човек си и дали това, което правиш доставя удоволствие на теб и е в полза на другите.

Вие самата какво най-много харесвате в себе си като професионалист и жена?

Миналата година за рождения си ден получих от екипа подарък - награда, на която бяха написали “вдъхновител”. Ако в очите на моите колгите изглеждам така и успявам да ги мотивирам и вдъхновявам, това е нещо, с което бих могла да кажа, че се гордея, защото е важно да работиш в хора, на които можеш да дадеш, да научиш, да разчиташ и да бъдете като семейство, а не просто колеги.

А какво бихте променили?

Труден въпрос. Старая се да се променям всеки ден. Живеем в динамичен свят, който налага нови тенденции не само в бизнеса, а и в личностното развитие. Уча се да бъда едно по-добро аз, за себе си, за семейството си и за хората около мен.

Какъв е вашият свят?

Тук по-скоро ще си позволя да дам съвет към читателите за това каква е формулата за сладък живот: тайната на сладкия живот е минимум по една фунийка джелато на ден 356 дни в годината.

Етикети:
Iwoman.bg

Още от В света на


Реклама

"Не мога" не е решение.

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама