16 кариерни съвета, които трябва да прочете всяка жена


16 кариерни съвета, които трябва да прочете всяка жена
Снимка: iStock

Ако се чудите дали сте на правилен път в кариерата си или пък имате трудности, тези съвети ще са ви от голяма полза.

1. Заслужете кариерата, която искате

Никой не се интересува от вашата кариера така, както вие би трябвало. Ако я оставите в ръцете на някой друг, сте загубили контрол над нея. След като разберете какво точно искате, преследвайте го. Малко вероятно е идеалната ви работа да ви бъде връчена на поднос.

2. Имайте визия за кариерата си

Не е нужно да имате подробен план. Професионалното ви развитие обикновено не е праволинейно. Вашата кариера трябва да бъде като посещение на чужда страна. Имате маршрут, но сте отворени за нещата, които се случват по пътя.

3. Използвайте силните си страни

Осъзнайте, че това, в което сте добри, често е невидимо за вас, тъй като ви се отдава с лекота.

КАРИЕРНИ СЪВЕТИ ОТ 8 УСПЕШНИ ЖЕНИ

4. Създайте ваша лична дефиниция за успеха

Какво се опитвате да постигнете във всички области на живота си – работа, взаимоотношения, кариера? Спрете да слушате какво мислят вашите родители, учители, ментори и шефове, че е правилно за вас. Направете равносметка на това как се справяте. Какви са пропуските ви? На какво трябва да обърнете повече внимание? За какво имате нужда от помощ?

5. Подредете приоритетите си

Синхронизирайте календара си с приоритетите си. Всеки ден отделяйте време за най-важните неща за вас - работа, отношения, за вас самите.

6. Изградете увереност

Увереността е по-добър показател за успех в кариерата, отколкото компетентността. Това не означава, че компетентността не е важна, но изследвания показват, че увереността съставлява 79% от вашето общо представяне.

7. Отделяйте време за нещата, които обичате (освен работата)

Дори и да обичате работата си, имате нужда от баланс в живота си. Не забравяйте, че вие не сте вашата работа.

8. Вслушвайте се в различни хора

Не търсете кариерни съвети само от един човек. Различните хора могат да ви посъветват относно различни аспекти на успеха – презентационни умения, познания в индустрията, умения за самозастъпничество, интегриране на професионалния и личния живот. Мъжете също могат да бъдат добри ментори, както и хора извън вашата компания.

 

9. Вярвайте на положителната обратна връзка, която получавате - от шефове, клиенти, колеги

Напишете всички хубави неща, които сте чули за себе си и вашите професионални умения. Много често нашите умове са като магнит за негативни коментари, пренебрегвайки положителните.

10. Споделяйте постиженията си

Не е достатъчно само да вършите добре работата си, хората трябва да го знаят. Споделяйте за постиженията си, когато е уместно.

11. Да обичате това, което правите, е най-желаната цел

Намерете работа, която ви зарежда с енергия. Харесването на това, което правите, е един от най-критичните елементи в кариерния растеж и развитие.

КАЧЕСТВАТА, КОИТО ЩЕ ВИ НАПРАВЯТ ПО-УСПЕШНИ

12. Поемайте умни рискове

Никой не е постигал амбициозни цели, без да е поемал някои рискове. Обмислете риска от бездействието, това често е по-големият риск. За да се чувствате по-уверени в поемането на риск, разбийте го на малки, управляеми стъпки.

13. Бъдете готови да преговаряте

Независимо дали става въпрос за краен срок на проект, нова задача, заплатата ви или кой да изхвърли боклука. Повече неща подлежат на договаряне, отколкото си мислите в началото.

14. Не казвайте автоматично "Да"

Нашият естествен инстинкт е веднага да кажем "Да". По-добре е да използвате тази фраза -  "Нека да помисля за това". След това помислете как искането е в съответствие с вашите цели и ценности.

15. Инвестирайте в отношения си

Възможностите за работа и кариерните съвети идват от хора, които познавате. Нека поддържането на отношенията ви с другите да бъде приоритет за вас. В началото на кариерата ви е лесно да си помислите, че е по-важно да обядвате на бюрото си, за да завършите задачата си, отколкото да хапнете с колега. Задачата най-вероятно няма да има дългосрочно въздействие върху кариерата ви, но добрата ви връзка с колегата може.

16. Не подценявайте силата, която притежавате

Може да имате повече, отколкото си мислите. И не бъдете противоречиви относно притежаването и използването на власт. Упражняването на власт е част от това да бъдеш лидер.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Кариера


Реклама

Най-смелата постъпка е да мислиш за себе си. Високо!

Коко Шанел

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама