Рекламната индустрия постоянно ражда креативни идеи и силни послания. Това е особено видно в хазартния сектор, който бележи изключителен бум в последните години и не пести средства, за да се популяризира. Хазартните компании и платформи като Winbet казино успяват да лансират все по-атрактивни, бляскави и пълни със звездно присъствие реклами. Предвид приходите на операторите, лесно може да предположим, че осигуряването на знаменитости за лица на техните брандове не е проблем.
Всички тези реклами представляват висококачествени продукции, зад които стои голям и професионален екип от продуценти, оператори, монтажисти, озвучители, осветители и гримьори. Тези хора знаят как да отворят пряк път към вниманието на хората и да им въздействат. И успешно правят точно това, но имайки непрекъснато предвид едно важно обстоятелство. Законът.
В България пряката реклама на хазартни игри е забранена. Тоест, не трябва директно да се говори за самата дейност като такава. Законът обаче допуска изключения, като например да се рекламират конкретни игри, бонуси или промоции. Дори държавният Тотализатор се съобразява с правилата, като популяризира предстоящите тиражи на Тото 6/49, например, а не самото участие в лотарията. Факт е, че зрителят веднага разбира за какво става дума, особено ако на екрана грее позната физиономия.
Известни личности в рекламите
Winbet разчита на Христо Стоичков в тандем с известния комедиен водещ Димитър Рачков. В телевизионните клипове двамата открито се шегуват с английския на Камата и прословутия му лаф “Самтаймс люн, самтаймс уин”. Конкуренцията пък отвърна с цветен клип с участието на певеца Фики Стораро, чийто рефрен за момента за апартамента в стилистиката на поп-фолка успешно резонира с публиката.
Друг водещ представител на пазара заложи на поредица с дриймтийма на българския хайлайф. Видяхме Златка Райкова и Благой Георгиев, подкрепяни от легендарния коментатор на БНТ Петър Василев - Петела, а преди тях - звездната двойка на Николета Лозанова и Николай Михайлов. В клипа Лозанова влиза в ролята на строг, но мотивиращ треньор на нейния любим, докато той влиза във форма, за да застане под рамката на вратата и да се изправи в дуел с Валери Божинов. Както се казва, най-добрият сценарист е животът.
Практиката звезди да популяризират хазартни компании работи навсякъде по света, въпреки съществуващите ограничения върху разпространението на рекламното съдържание. Нека припомним, че Жозе Моуриньо бе посланик на водещ британски букмейкър. Друга световна платформа за залози пък проведе кампания за вдъхновяващи футболни истории, като в нея се включи италианският хегемон Ювентус с участието на звездите Джанлуиджи Буфон и Пол Погба.
Спонсорство на състезатели и цели отбори
Знаменитостите са отличен избор, когато целта ви е да трупате имидж или да рекламирате нов продукт или услуга. Известните сами по себе си предизвикват интерес. Така за клиентите на казината и букмейкърските къщи става много по-лесно да обърнат внимание на нещо, когато им го предлага някой като Камата, например. А защо да не отидат и по-далеч? Хазартните оператори вече спонсорират индивидуални атлети, отбори, че дори и цели спортни форуми и футболни първенства.
Друга тактика, прилагана от световните платформи за покер, е да привличат известни спортисти като участници. Откривайки свой акаунт във въпросните платформи, спортистите се включват в турнирите и моментално стават магнит за останалите играчи. Искате да играете покер срещу Неймар? И това, ако не е добра реклама.
Индустрията на късмета е все по-настоятелна в своята телевизионна, дигитална, печатна или радиореклама. Очакваме с какво ново ще ни изненадат.