Хората, които ценят времето си повече от парите, са по-щастливи


Хората, които ценят времето си повече от парите, са по-щастливи
Снимка: iStock

Парите или липсата им често се определят като един от най-стресиращите страни в съвременния живот. Сега обаче ново изследване показва, че хората, които ценят времето си повече от парите, са по-щастливи от онези, трупащи богатство. Тези открития показват, че няма значение дали един човек разполага с повече пари или време. Това, което е важно е, отношението му към тях.

Изследователи от Университета на Пенсилвания и Университета на Калифорния, Лос Анджелис задават следния простичък въпрос на над 4400 души:

Кое предпочитате да имате в повече: време или пари?

Участниците определят и нивото на своето щастие и екипът установяват, че 64% от анкетираните искат повече пари, но предпочитащите времето се оказват по-щастливи. Всичко това показва, че не е важно колко пари имаш в джоба, а това, което искаш повече и съответно – смяташ за по-важно.

Важно е какво значение придаваме на всеки един от двата ресурса — споделя екипът — Не количеството е от значение, а това, което хората всъщност искат.

Любопитно е, че, колкото по-възрастни са анкетираните, толкова е по-вероятно е да предпочитат да имат повече време. В това има логика, защото такива хора вече имат онова, което им отнема най-много време в живота, а именно – децата. Освен това същите работят повече и имат повече пари. Това пък от своя страна обяснява защо предпочитат свободното време.

Следва въпросът: Възможно ли е щастието да е по-скоро функция на „имането на пари“, отколкото на „искането на време“?

Ние открихме, че предпочитането на времето пред парите има позитивен ефект върху щастието — казва член на екипа — Самото богатство не играе токова голяма роля.

Това предполага, че въпреки своя доход, хората са по-щастливи, когато ценят времето, а не парите си.

 

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Любопитно


Реклама

Защото в крайна сметка човек се познава по това как обича. Не друго, а любовта определя нашата същност.

Уилям Кофин

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама