8 факта за Tiffany & Co., най-известният магазин за бижута в света


8 факта за Tiffany & Co., най-известният магазин за бижута в света
Снимка: iStock

Стилната синя кутия на Tiffany & Co. може да накара сърцата на много момичета да препускат бясно. И няма значение дали вътре се крие ключодържател, или пръстен, покрит със скъпоценни камъни - всяко бижу от тях е безупречно. И затова тази марка е толкова популярна. А днес ще ви запознаем с нея още по-отблизо. Ето няколко интересни факта за Tiffany & Co.

1.Компанията е основана от Чарлз Луис Тифани и Джон Йънг през 1837 година, но първият им магазин далеч не е бляскав - продават канцеларски материали и луксозни стоки. По-късно Чарлз поема компанията, преименува я на Tiffany & Cо. и решава да се съсредоточи предимно върху бижута. За да отпразнува датата на основаването, Тифани пуска колекция, наречена „1837“, която се произвежда и до днес.

2. Марката е вдъхновена от съпругата на Наполеон III, императрица Ежени де Монтихо. Тя е била най-голямата модна икона на 19 век. Когато Чарлз Тифани видял нейния портрет, бил сигурен, че нюансът на синята ѝ рокля ще стане много популярен. Затова решава да го направи официален цвят за марката Tiffany, пресъздавайки го в Pantone. И тъй като Tiffany & Co. притежава този цвят, няма да можете да намерите подобен никъде другаде.

3. За да развие своя бизнес, Чарлз създава първия каталог за поръчки по пощата в Америка, известен като „синята книга“. Много други марки последвали примера му, когато разбрали колко успешен е този подход.

4. Чарлз е този, който изобретява годежния пръстен с голям скъпоценен камък. През 1886 г. той решава, че ще направи диаманта популярен. Скоро всяка жена в Америка иска това бижу.

5. Някои други произведения на бранда също се превръщат в класика, например лампата Тифани, изработена от цветно стъкло. Стив Джобс, който предпочитал да живее минималистично, имал само грамофон и лампа Тифани в хола си.

6. Има едно строго правило в магазините на Tiffany: Никога няма да ви позволят да купите кутия за бижута самостоятелно. Човек получава такава само при покупка. Според статия във вестник от 1906 година - „Тифани има едно нещо на склад, което не можете да купите никога и за никаква сума. И това е една от емблематичните сини кутии, които се получават като подарък към всяка покупка.”

7. Чарлз и следващите собственици осъзнали, че дизайнерите на бижута са ключът към поддържането на компанията. Така че винаги наемали най-добрите. Така нареченият “втори Златен век” на бранда започва под ръководството на Уолтър Ховинг през 1955 г. Той наема Жан Шлумберже, чиито идеи съчетават скъпоценни камъни в много детайлен дизайн. Освен това, той представя селекция от неизвестни досега цветни скъпоценни камъни, като кунзит, морганит, цаворит и танзанит.

Дизайнерите Елза Перети и Палома Пикасо се присъединяват към Tiffany & Co през 70-те и 80-те години на миналия век и проектират някои от най-красивите и цветни колекции на Tiffany. Палома Пикасо е вдъхновена от графитите върху сградите на Манхатън. Точно тя преосмисля уличното изкуство на града в шикозни, луксозни, графични бижута, които все още са много популярни и до днес.

8. Tiffany & Co притежава един от най-големите жълти диаманти, откривани някога. Теглото на карата на диаманта е 57,484 гр в необработено състояние. Когато е открит през 1878 г. в мината Кимбърли в Южна Африка, гемологът на бранда, Джордж Фредерик Кунц, на когото е поверено рязането на диаманта, е само на 23 години. Той изучава скъпоценния камък в продължение на една година, преди да започне да го реже. Кунц изряза диаманта във форма на възглавница с 82 фасета, за да увеличи максимално блясъка му.

Интересното е, че Кунц не е посещавал колеж. Сам се е научил на минералогия от книги и полеви изследвания. Този известен диамант на стойност 30 милиона долара е носен само от 4 души. Носен е от г-жа Шелдън Уайтхаус на Tiffany Ball през 1957 г., от Одри Хепбърн в рекламни снимки за филма “Закуска в Тифани”, от Лейди Гага по време на церемонията Оскар през 2019 г. и от Бионсе за рекламната кампания на Tiffany през 2021.

Бъдете и вие на гребена на вълната и не пропускайте възможности. SEO оптимизацията на уебсайт може да тласне вашия бизнес в правината посока.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Любопитно


Реклама

Не времето, а любовта лекува всяка болка. Когато любовта е малко, просто е нужно повече време, за да събереш достатъчно...

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама