Всяка сфера има свои неписани правила и ресторантьорството не прави изключение. Всеки път, когато поръчваме храна в ресторант, използваме меню, така че това се превръща в мощен инструмент, който влияе и насочва нашия избор. Ето част от тайните, които ресторантите използват, за да повлияят на клиентите си.
1. Тежестта на менюто влияе
Изследванията показват, че впечатлението за храната започва в момента, в който хванете менюто в ръцете си. По-тежките менюта правят по-добро впечатление, което ни кара да вярваме, че обслужването в ресторанта ще бъде на ниво. И обратното - леките хартиени менюта карат хората да се чудят дали мястото е небрежно и „икономично“. Така че следващия път, когато видите кожено или дървено меню с хубава хартия, не се заблуждавайте - това няма нищо общо с качеството на храната.
8 НАЧИНА, ПО КОИТО ХОТЕЛТИЕ ТИП "ОЛ ИНКЛУЗИВ" ВИ ПОДЛЪГВАТ
2. Имената на ястията са от значение
Името може да направи определено ястие с до 23% по-популярно. Изследванията показват, че по- вълнуващите имена увеличат поръчките на дадена храна, за разлика от „по-засуканите”. Например, думите „домашна”, „ръчно правена” и „бабина рецепта” директно създават положителни емоции.
3. Шрифтът влияе върху възприятието
В зависимост от използвания шрифт, менюто може да предава различни съобщения. Посетителите, които четат курсивно меню, възприемат ресторанта като по-луксозен, докато простите, лесни за четене шрифтове развалят впечатлението.
4. Цветовете изпращат сигнали
Цветовете, които виждате в менюто, също оказват огромно влияние. Ако едно заведение иска да се почувствате гладни, ще ви предложи оранжево меню. Местата, които искат да подчертаят свежестта на храната си, залагат на зелено меню.
5. По-малко снимки за повече поръчки
Старата поговорка, че „хората се хранят с очите си”, не винаги е вярна. Въпреки че визуалните елементи са важни, многото снимки създават усещане, че ресторантът е заведение от нисък клас. Разходите обаче се увеличават с 30%, когато виждаме само по една снимка на страница. Най-скъпите ресторанти предпочитат да оставят храната на въображението на посетителя.