Френската модна къща Chanel предизвика недоволство с продажбата на луксозен бумеранг с монограм, чиято сума е 1500 долара. Според критици този аксесоар представлява обида за културата на австралийските аборигени.
Обвиняват марката, че се опитва да превърне едно оръжие за лов и важна част от аборигенското наследство в символ на финансов статус, предлагайки лъскавия черен бумеранг от дърво и смола в новата си пролетно-лятна колекция.
Активистът за защита на аборигенската култура Наюка Гори заяви, че необичайното решение на Chanel е "толкова погрешно, че чак е абсурдно". Той също така допълни, че коренното население в Австралия е сред най-непривилегированата част на обществото и ежедневно трябва да се бори, за да запази традициите си.
Масовото недоволство от Chanel започна, след като американският гримьор Джефри Стар публикува в социалните мрежи снимка на бумеранга.
Having so much fun with my new @Chanel boomerang 👌🏼 pic.twitter.com/8w6jGPIuYU
— Jeffree Star (@JeffreeStar) May 15, 2017
В отговор на критиките от Chanel публикуваха изявление, в което посочват, че са "изключително отдадени на това да уважават всички култури и съжаляват, за това, че някой може да се почувствал обиден".
Бумерангът играе важна роля в културата на аборигените в продължение на хиляди години като предмет, служещ за работа и развлечение.
Източник: БГНЕС