Всички сме разбрали колко са актуални „зелените“ и „чистите“ продукти за красота. Но какво всъщност означават те? Световната администрация по храните и лекарствата (FDA) няма ясна дефиниция за тези етикети и е трудно да се каже кое си струва да се купи заради етикета.
Единият продукт по-добър ли е от другия? Трябва ли хората да купуват „зелени“ или „чисти“ продукти за красота? Или всичко е просто маркетингов трик? Днес ще хвърлим малко светлина върху тези етикети.
Историята на зелената красота и чистата красота
Според Фабиана Риго, бюти писателка и основател на The Beauty Idealist, зелената красота е първият от двата етикета, които се появяват.
Вижте още: Пречистени пептиди: Хит за красива кожа в TikTok (ВИДЕО)
„Зелената красота беше създадена от общности като No More Dirty Looks и Spirit Beauty Lounge преди повече от десетилетие. Това беше до голяма степен в отговор на това, което мнозина смятаха за липса на прозрачност и информация относно съставките в продуктите за красота. Green Beauty е значително по-строг стандарт, който повечето масови марки и търговци на дребно не са в състояние да спазват, тъй като се фокусират много върху активни съставки на растителна основа и избягват синтетичните неактивни съставки.
Чистата красота се появи на сцената по-късно като разклонение на концепцията за зелена красота. Зелените продукти бяха по-скъпи и нещо като „висша мода“. Различни масови компании започнаха да използват думите „чист състав“, което направи тези продукти по-масови и лесно достъпни.“
Каква е разликата?
Няма определена дефиниция зад тези термини и ще ги видите използвани по различен начин. Но има някои насоки, които могат да определят дали даден продукт попада в категорията „чист състав“ или „зелен“.
„Като цяло има списъци със забранени или неодобрени съставки и зелената красота е по-строга по отношение на стандартите за съставките. Например, и двата типа продукти обикновено избягват парабенови консерванти, но консервантът феноксиетанол е доста разпространен при продуктите с „чист състав“, макар да не се използва от марките за зелена красота.“
Или казано по-просто - Марките за зелена красота могат да се считат за такива с чист състав, но тези с „чист състав“ не винаги са „зелени“.