Напоследък виждаме как минималистичният грим (проблемната естетика на „спретнато момиче“) избледнява от тенденциите в социалните мрежи. На нейно място идва възходът на по-тежките трендове с имена като „Indie Sleaze“ и „Rockstar Girlfriend Aesthetic“. Да, емо/гръндж гримът, който носехме през 2010, се завърна и прогнозираме, че ще бъде огромен хит през новата година.
Гръндж гримът (или „Tumblr Grunge“) е пълната противоположност на чистата момичешка естетика. Тази максималистична тенденция се фокусира върху цялостна визия - опушени очи, фон дьо тен с пълно покритие и смели устни.
Защо е популярен в момента? Както знаете, красотата на Y2K доминира през последните няколко години. Докато гръндж гримът стана популярен за първи път през 90-те години, той се възроди през 2010-те. А на ревютата на Седмицата на модата през есента на 2022 дизайнери като Christian Dior, Alice + Olivia и Louis Vuitton показаха точно такъв грим в колекциите си, което допринесе за неговото завръщане.
Ако пък добавим към това знаменитости като Риана и Джулия Фокс, които са съвременните пионери на гръндж ренесанса и популярността на телевизионни предавания като Netflix’s Wednesday, се получава идеалната рецепта тази мрачна естетика да стане популярна напоследък.