Филмът "Анна Каренина" спечели "Оскар" за най-добри костюми. Днес ще ви разкажем повече за красивите бижута и тоалети, които носят актьорите в лентата, която ще бъде пусната по родните кина на 1 март.
Режисьорът Джо Райт има много конкретни идеи и уникален подход за костюмите в продукцията "Анна Каренина". Седмици преди камерите да заработят, той се среща с художника по костюмите Жаклин Дюран (номинирана за "Оскар" за "Гордост и предразсъдъци" и "Изкупление") и с главните изпълнители, включително Кийра Найтли и Джъд Лоу, за да обсъди с тях плановете си.
"Джо искаше в роклите да се усеща влиянието на 50-те години на 20-ти век – казва Дюран. – Не го интересуваха къдрички и волани и разните елементи, с които изобилстват дрехите от 1870-те години, държеше на изчистени силуети от 50-те."
Тя прелиства книги за Баленсиага, Диор и Джак Фат - все дизайнери, придобили слава през 50-те и изучава картини от края на 19-ти век, за да стигне до красивите си модели хибриди.
За Кийра Найтли има 16 различни тоалета – като всяка от роклите е отнела на екипа й по 40 часа работа и са използвани материали като коприни, памук и дори деним. За другите основни актьори има още 35 костюма, а общият брой на костюмите е малко под 200.
Униформата на Джуд Лоу като внушителния Каренин се основава на униформите, носени от цар Александър II. Лоу е почти неузнаваем във филма с брадата, оредяващата коса и очилата с телени рамки – безличният външно, интелектуален, религиозен и ултраконсервативен Каренин, противопоставен на Аарън Тайлър-Джонсън с изрусена коса и закачливи мустаци, облечен в безупречна бяла униформа в ролята на дръзкия Вронски.
"Монтажистката ми се натъкнала на Джъд, когато излизал от стилистите по прически и отивал за пробите – казва Райт. – Попитала кой е това. Някой й отвърнал, че е Каренин и тя отново не разпознала Джъд Лоу - решила, че съм възложил ролята на друг актьор. Наистина изглежда напълно различен."
Кийра Найтли от друга страна е ослепителна. Природно стройната й фигура е подчертана от цял набор разкошни рокли, кожени яки, маншони и шапки и украсена с привличащи погледа прекрасни бижута "Шанел".
И Райт, и главната изпълнителка имат здрави връзки с френската модна къща – той е режисирал две реклами за "Шанел", включително една с Найтли. Актрисата носи гривна "Шанел" в "Изкупление".
Идея на Райт е да помолят "Шанел" да осигурят бижутата, носени от Анна Каренина. "Знаехме, че имаме нужда от нещо, което да се откроява – казва той. – Нещо прелестно искрящо. Дойдоха дори придружени със собствена охрана."
Най-ценното от всички бижута – огърлицата с камелии – е изработено от 18-каратово бяло злато и диаманти и струва 1 милион евро. Друго – от кутюр брошката с камелии - изработено от 18-каратово бяло злато и бели и черни диаманти се оценява на 300 000 евро.
Според Жаклин Дюран бижутата добавят към общия блясък. "Цари такъв разкош, а когато правиш драма като нашата версия на "Анна Каренина", при която не се стремим към историческа точност на костюмите, а към цялостен стил, аурата на тези диаманти е нещо прекрасно. Създава еуфория. Невероятно е колко развълнувани стават хората, когато в стаята има поднос с диаманти.“
За сценариста Том Стопард Кийра Найтли е съвършената Анна Каренина. "Кийра има много добър инстинкт – казва той. – Тя внася някаква дефинираност в ролята. Не бива да пропускаме да споменем, че е и невероятно красива. Само че това не би било достатъчно. Тя е умна актриса, а за тази роля е нужна такава, защото Анна Каренина е много противоречив в морален аспект образ и е трудно да бъде изиграна така, че да се задържи симпатията на зрителя. А тя го постига перфектно."
Кийра Найтли коментира: "Помня как четох романа като тийнейджърка, макар че Джо Райт си спомнял как съм го чела на снимачната площадка на "Изкупление". Не знам кой е прав, но да, четох го в момент, когато бях по-млада, отколкото съм сега. С тази роля се получи нещо много странно, защото целият процес по създаването на филма бе различен от този при всички други филми, които сме правили с Джо заедно. Преди си мислех, че той базира нещата на реалността и домашното ми беше да проуча добре периода в политически и социален аспект. Но това тук е свят на фантазията, така че вниманието към историческия детайл не е същото, както в предишните му творби."