Броени дни делят меломаните от най-посещаваното градско събитие за годината - фестивалът A to JazZ изпълва столицата с музика от 4 до 7 юли. Вдъхновение на тазгодишното издание е приносът на мащабните културни събития за развитието на града и взаимовръзката "фестивали и градове", която показва на практика как емблематичният Южен парк 2 всяка година се превръща в най-живото и предпочитано културно пространство в столицата. Точно там тринадесетото издание на фестивала очаква най-многобройния си лайнъп от изпълнители от цял свят, подкрепя местните приложни артисти и занаятчии с най-големия арт-базар досега.
Снимка: A to JazZ
Фестивалът разширява ангажимента си за устойчивост с нови и по-добри модели за управление на отпадъците, намаляване на въглеродния отпечатък и свеждане до възможния минимум на употребата на еднократна пластмаса по време на събитието.
Снимка: A to JazZ
Още: "Най-щастливото турне" на Графа стартира с грандиозен концерт в Стара Загора на 28 юни
За опазването на околната среда
Под мотото "ангажирани с устойчивостта" всяка година фестивалът развива нови и по-мащабни процеси за опазване на околната среда и провеждане на събитието с минимален отпечатък и максимално отговорно отношение към града и природата. Организаторите надграждат вече установените навици на публиката за разделно изхвърляне на отпадъците, употреба на многократни фестивални чаши и използване на чисти форми на придвижване до събитието — транспортът на артистите е изцяло електрифициран, а посетителите са стимулирани да дойдат пеша, с обществен транспорт или с колело, за което има изграден специален велопаркинг.
Снимка: A to JazZ
Снимка: A to JazZ
За да има минимален негативен отпечатък върху природата, фестивалът изисква използването на екологични опаковки от партньорите от фестивалната зона с храни и напитки, както и специална система за депозиране на пластмасови бутилки и метални кенчета. От тази година A to JazZ въвежда и измерване на своя екологичен отпечатък и през следващите три години ще следва подробен план за поетапно въвеждане на най-добрите практики за устойчивост на фестивалите в Европа. Темата е широко застъпена и в паралелната конферентна програма към фестивала Music Talks, в която ще споделят своите добри практики мениджъри по устойчиво развитие на някои от най-големите фестивали като Coachella, Primavera Sound, Glastonbury, O.Z.O.R.A и други.
Още: Експерти от Coachella, Primavera Sound и Glastonbury споделят опит в конференцията Music Talks
Образователен приоритет
И тази година A to JazZ има силен образователен приоритет и освен сцена за световна музика събитието цели да служи като платформа за подкрепа и популяризиране на местни занаятчии и творци сред хилядите посетители на фестивала. Тазгодишният арт базар ще представи най-многобройната селекция от български хендмейд производители досега, както и новата идентичност на официалния мърч на фестивала. Всички посетители ще могат да научат повече за устойчивия начин на живот и екологичните материали, да закупят ръчно изработено изделие, подкрепяйки развитието на местни брандове, както и да обновят фестивалната си визия за предстоящата наситена музикална програма.
Снимка: A to JazZ
"При A to JazZ фокусът винаги е бил музиката и сцената. Всичко останало е съпътстващо и уникално допълнение към това преживяване, което се разви през годините и направи емблематичната паркова локация още по-любима за гражданите и гостите на града ни. Така заедно с всички участници, партньори и Столична община с годините разширяваме нашата публика и я правим по-отговорна и свързана с градската среда, идентичност и култура.” споделя Петър Димитров, основател на A to JazZ.
Още: За феновете: Отново срещи с бандите на Midalidare Rock In The Wine Valley
Програма
Още: Орлин Горанов стартира турнето си "50 години магия" с вълнуващ концерт в Пловдив (СНИМКИ)
Програмата на фестивала тази година включва над 30 изпълнители, сред които величия като Chico Freeman и Антонио Фарао в проекта Mccoy Tyner Legends, Cyrille Aimée, Knower, Kinga Glyk, Austrian Syndicate, шоукейс таланти от целия свят и български артисти с най-новите им джаз албуми. С уникалната публика и атмосфера, които събитието привлича в парка, както и с международната си комуникационна кампания, фестивалът ще продължава да подпомага развитието на културния и туристически имидж на София, износа на български творчески продукти и културния живот на града.
Още: A to JazZ 2024: Над 30 артисти от четири континента
A to JazZ се провежда с подкрепата на Столична община - Календар на културните събития, Министерство на културата, Министерство на туризма, Национален фонд “Култура”, Италианския културен институт, Френския институт в България, Институт Сервантес, Полския институт в София, Европейската шоукейс платформа за уърлд музика “Upbeat” и Европейския съюз. A to JazZ е член на Yourope - Европейска фестивална асоциация и Европейската джаз мрежа.