Дори хората, които преди време са започнали работата си с огромен ентусиазъм, могат да попаднат в капана на рутината и монотонността. А други просто не са избрали правилното поприще или пък не се чувстват добре на работното си място. Животът обаче е далеч по-хубав, ако харесваш работата си. Сайтът IHeartItelligence.com дава няколко съвета за това как да върнем или възпитаме у себе си това чувство:
1. Опознайте колегите си
Може и да не го осъзнавате, но наистина прекарвате повече време с останалата част от персонала на фирмата, отколкото с близките си (поне в повечето случаи). Този начин на живот може да бъде доста нещастен, ако не се разбирате с колегите. Често възприемаме околните по определен начин, на базата на който си изграждаме преценка за тях. Това не само е лошо за отношението и нагласата ни, но и не е справедливо спрямо човека отсреща. Отделете малко повече време, за да опознаете другите от екипа. Това не значи, че трябва да излизате с тях в извънработно време или да си правите специални планове. Просто говорете, докато си вземате кафе или обядвате. Дори най-дребните разговори могат да ви разкрият много за някого и да ви помогнат да изградите по-силна връзка с него.
2. Задавайте въпроси, без да прекрачвате границата
Едно от най-лошите неща, които можете да направите в службата, е да се държите като робот. Не само ще се отегчите от работата си, но и никога няма да се развиете. В зависимост от структурата на компанията ви, може да нямате достъп до по-високопоставените мениджъри, но трябва да можете да задавате въпроси и да правите предложения на прекия си ръководител или на служителя от отдел Човешки ресурси. Предизвикателните методи или процедури може да не са най-добрата тема за разговор, но задаването на въпроси за изпълнението на задачите не е толкова лошо. Всъщност, така дори ще демонстрирате интерес към по-голямата картина, вместо само да работите с безразличие. Може да не получите отговор на всеки въпрос, но ще се чувствате като по-пълноценен участник в работния процес.
3. Поставяйте си лични, но и екипни цели
У всеки човек се крие състезателна жилка. Дори да не спортувате, не можете да отречете, че искате повишение повече от колегите си. Вместо да използвате състезателния си дух срещу другите в офиса, намерете начин да окуражите както себе си, така и тях. Опитвайте да подобрите представянето и резултатите на екипа преди следващото оценяване или поставяйте цели, които ще помогнат на всички да вземат активно участие в работата. Приятелското съревнование може да е страхотен мотиватор, стига да пазите честността и почтеността на отбора.
4. Избягвайте офисните драми и интриги
Вероятно най-голямата причина хората да мразят професията си са офис драмите, особено ако попаднат в такава. Първото нещо, което трябва да разберете и да приемете е, че на всяко работно място прелитат клюки. Част от човешката природа е да говорим за другите, при това е по-лесно да обсъждаме негативите, отколкото позитивите. Ако един колега започне да критикува друг във ваше присъствие, проявете уважение и го изслушайте. Не е нужно да се съгласявате и да коментирате. Може да споделяте гледната точка, но няма полза да говорите за това. Драмите създават напрежение и търкания, които не са приятни на никого. Ако можете да избегнете създаването на такива ситуации, ще ви бъде много по-лесно да приемете колегите си и да работите в среда, лишена от интриги и конфликти.
Щастието на работното място зависи предимно от нагласата и отношението, с които прекрачвате прага на офиса. Ако търсите неприятности, ще ги намерите. Същото се отнася и за позитивните преживявания. Опитвайте се да откривате плюсове в ситуациите, които обикновено ви носят раздразнение и разочарование.