Важна част от гардероба на всеки са обувките. Когато купуваме обувки не само външният вид е от значение, а трябва да се търси комбинацията между красиво, удобно и безопасно. Затова си има определени изисквания, които производителите трябва да спазват, за да може продуктите им да са качествени и търсени.
При производството на български обувки едно от най-важните неща, с които производителят трябва да се съобразява, е материалът, от който са направени обувките. Кожата е най-функционалният и най-подходящият материал за обувки. Тя притежава еластичност и способност да диша. След специална обработка кожата става мека, стегната, гладка и здрава. Кожата, която се използва при производството на български дамски обувки, не трябва да има дефекти. Това влияе върху външния вид на обувките, степента на износване и експлоатационните показатели. Не се допуска разлика в нюансите на цвета, петна, напукване или набръчкване на кожата.
Друго изискване е към подметката на обувките. Подметка предпазва крака от директен контакт с повърхността и от механични повреди. Тя трябва да бъде едновременно твърда, еластична, издръжлива, устойчива на натиск и триене, мокрене и огъване. Подметката подобрява топлинните свойства на обувката.
Стелките също трябва да са съобразени с изискванията. Размерът на стелките трябва да отговаря на размера на обувките. Според изискванията средният експлоатационен период трябва да е шест месеца. Стелките в един чифт обувки могат да са с различна дебелина и височина в зависимост от анатомичните особености на краката. На повърхността на стелките не са позволени набръчкване, петна, замърсявания, следи от лепило, механични повреди.
Българските обувки, които отговарят на изискванията за качество, трябва да имат етикет, на който да се посочва информацията за материалите, които са използвани. Този етикет трябва да съдържа информация за основните материали, които са използвани при лицевата част, подметката, стелката и подплатата. Означенията върху етикета трябва да са с нормален шрифт, за да не се въвежда в заблуждение клиентът. При българските обувки текстът трябва да е на български език.