Дизайнерът Кензо Такада почина от коронавирус


Дизайнерът Кензо Такада почина от коронавирус
Снимка: Getty Images/Guliver

Известният моден дизайнер Кензо Такада, основател на световната марка Kenzo, почина в неделя в Париж на 81 години, след като беше победен от коронавируса.

"Кензо Такада ни напусна на 4 октомври 2020 г. в американската болница в Нели сюр Сен вследствие на COVID-19", гласи изявлението на представителя на починалия.

Кензо Такада е първият японски дизайнер, придобил популярност на високо конкурентната модна сцена в Париж. Той е роден на 27 февруари 1939 г. в град Химеджи (префектура Хиого, Япония) в семейството на собственик на чаена къща. Като тийнейджър той решава да посвети основната част от заниманията си с дизайн на дрехи.

В края на 50-те и началото на 60-те години Кензо учи в Токийския колеж по моден дизайн. Той е един от първите ученици от мъжки пол в историята на тази образователна институция.

През 1965 г. се премества в Париж. Първоначално печели, продавайки скиците си на модни къщи. През 1970 г. в парижката галерия Vivienne той отваря магазин за дамски дрехи под собствената си марка Jungle Jap. В ранните си колекции дизайнерът активно използва необичайни флорални шарки, вдъхновени от естетиката на джунглата.

Вижте тази публикация в Instagram.

KENZO TAKADA embraced the cultural influences of his life to be authentic in his work. So much loss this year of great creative humans. I was lucky enough in my youth in Sydney in the 80s ( now known as vintage) to experience the diversity, colour, design and creativity of Kenzo. As a Japanese designer, he had to work his way through the dominant position of Paris design at the time. For many years he no longer designed, finding it difficult to leave the name to others. He dared to be himself, used a mixture of inspiration in his work encouraging many Asian and designers alike. In 1965 he arrived in Marseille from Japan by boat travelling to Paris for a short stay which became home, an immigrant who made his mark on fashion, design and shows what diversity brings to any industry - a whole new level of inspiration - accept cultural influences in oneself, to make an original work of art. In power KENZO . #kenzotakada #kenzo #fashiondesign #designer #kenzoparis #diversityandinclusion #leadership #design #diversity #fashion #culturaldiversity #paris #japan #trailblazer #leader

Публикация, споделена от Geraldine Moodley (@catalyst_diversity_msgerri27) на

Кензо Такада за първи път е забелязан от специалистите по висша мода през 1970 г., когато модно списание "Elle" представя снимка на момиче в рокля по негов дизайн на корицата си. Година по-късно колекциите му бяха показани в Токио и Ню Йорк, донасяйки му световна слава.

През 1976 г. той започва да използва името Kenzo като своя запазена марка. Дизайнерът представя колекциите си с шокиращи шоута, които повишават интереса към неговата работа. В края на 70-те години се утвърждава като един от водещите световни модни дизайнери.

От 1983 г. Кензо Такада започва да прави колекции и за мъже. През втората половина на 80-те години представи и модни линии от детски дрехи и започна да произвежда парфюми.

През 1993 г. той продава марката Kenzo на френския концерн LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy), специализиран в производството на луксозни стоки. През 1999 г. създава последната си колекция за Kenzo, като важно място в нея е отредено на флоралната тема.

През 2004 г. Kenzo Takada представи марката Gokan Kobo, като пусна на пазара кухненски съдове, аксесоари и обзавеждане за дома.

През последните години си сътрудничи с френската мебелна компания Roche Bobois.

През 2015 г. е награден с ордена на френския Почетен легион.

Вижте тази публикация в Instagram.

Remembering Kenzo Takada #kenzo #kenzotakada #parisfashionweek @kenzo

Публикация, споделена от Fabio Ciquera (@godsavethefabs) на

Източник: БГНЕС

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Звезди


Реклама

Най-смелата постъпка е да мислиш за себе си. Високо!

Коко Шанел

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама