назад
напред

Спорт

Лазар Ангелов - това се казва тяло!

  • Дата: 03.02.2012
следваща
Дата: 03.02.2012

Дами, днес сме ви подготвили нещо много горещо, което да ви стопли в този студен ден! Представяме ви Лазар Ангелов, който се занимава професионално с бодибилдинг повече от 5 години. Печелил е множество награди в състезания за бодибилдинг, като винаги е бил в челната тройка. Днес той работи като персонален инструктор/треньор и модел. Лазар притежава едни от най-хубавите коремни мускули в света. Симетричното му тяло вдъхновява много хора, а днес той сам ще ви разкаже за пътя, който е извървял.

***

Бил си 10 години успешен баскетболист, как изведнъж започна да се занимаваш с бодибилдинг? Не са ли твърде различни спортове?

Както знаете във всеки спорт е нужна физическа подготовка, така и докато тренирах баскетбол, част от тренировъчния процес преминаваше в силови упражнения и физическа подготовка. Като цяло това се прави повече в предсезонната подготовка, когато се работи предимно за развиване на индивидуални качества като бързина, сила, експлозивност и т.н.

Така че още тогава прекарвах доста време във фитнес залата и оттогава ми остана страстта към бодибилдинга. Но като състезателни спортове са доста различни – единият е отборен, а другият индивидуален спорт, и подготовката протича по съвсем различен начин. Като цяло винаги съм свикнал да разчитам на себе си, ако се проваля в бодибилдинга, винаги съм знаел, че вината е изцяло моя, докато в баскетбола можеш да разчиташ и на съотборниците си, въпреки че и там винаги се опитвах да решавам всичко сам. Предимството на отборните спортове е, че можеш да усетиш отборния дух, което е нещо страхотно.

Изготвяш персонални тренировъчни и хранителни режими, с кое започваш първо – измерване на специфични показатели?

Като цяло най-добра представа придобивам като видя как изглежда човекът. Вече не ми нужен калипер, за да преценя приблизително колко подкожни мазнини има клиентът, след толкова опит и работа с хора ми е нужно само да го видя и да пипна кожната му гънка на няколко места, за да си направя достатъчно добра преценка. Много хора се залъгват като следят мерките и килограмите си,  а това не дава толкова добра представа за външния ви вид. Ако искаш да изглеждаш добре, трябва да се ориентираш предимно по огледалото, а не по кантара или метъра. Има много хора, които са с едни и същ ръст, размери и тегло, но изглеждат коренно различно. Тези неща зависят от типа тяло, костната структура и най-вече съотношението между подкожни мазнини и мускулна маса.

Би ли обяснил какво е "Rest Reduction Training" и как стигна до този режим?

"Rest Reduction Training" е тренировъчен метод, който аз разработих въз основа на дългогодишния ми опит и познанията ми в бодибилдинга. Като цяло е ориентиран, за да се постигнат максимално добри резултати за колкото се може по-кратко време. Подходящ е предимно за мъже, тъй като методът е за покачване на мускулна маса, а повечето жени не желаят това. Тренировката протича, така че да се натоварят всички типове мускулни влакна, както и да се стимулират и двата типа мускулна хипертрофия – миофибрилна и саркоплазмена.

Обичаш много да слушаш музика, по-специално хип-хоп. По-лесно ли се тренира на любима музика? И би ли препоръчал стил според вида упражнения?

Лично аз не мога да тренирам без музика. Предпочитам хип-хоп, защото музиката е ритмична и ми вдига адреналина и тренировката ми протича с голямо желание и настроение. Аз лично слушам хип-хоп и RnB от малък, така че това е най-добрата музика за мен. Относно вида упражнения, не мога да препоръчам музика, всеки трябва да си избере такава музика, която го стимулира да тренира по-усилено.

Симетричното ти тяло вдъхновява много хора. Какво обаче трябва да знае всеки, започвайки сериозни тренировки? Какви грешки трябва да избягваме?

Обърнете голямо внимание на храненето. Винаги съм казвал че, за да постигнеш резултати, трябва да си отдаден на това 24 часа в денонощието 7 дни в седмицата, тъй като една тренировка протича 1-2 часа, но храненето продължава през целия ден. Повечето хора гледат как тренирам, правят същото, но не постигат същите резултати. Причината е, че те копират само това, което правя в залата, не виждат, че подготовката ми продължава и след като тренировката ми приключи и че се храня по часовник, когато съм на диета.

Създаваш много персонални програми. Дисциплиниран ли е българинът в спорта според теб и кое го мотивира?

Всички са различни, всеки е с различни цели. Има хора, които са много дисциплинирани, има други, които не са спортували никога. На такива хора дисциплината им липсва и ми е най-трудно да работя с тях, но пък от друга страна това е голямо предизвикателство за мен. Повечето мъже се мотивират най-вече от очакването, че вниманието към тях от страна на нежния пол ще е по-голямо. Такива хора се отказват много бързо, тъй като виждат, че нещата не стават толкова бързо и се връщат към стария си начин на живот. Никога не съм тренирал с тази цел и никога не ме е интересувало кой ме харесва и кой не. Правя го защото ми доставя удоволствие и така се чувствам по-добре, а и професията ми го изисква.

Взимаш участия като модел в ревюта, видеоклипове, фотосесии. Как те зарежда тази работа и въобще по-различно ли е усещането на сцена, пред камера?

Приемам го като професия. Освен това денят ми протича по различен начин, когато имам такъв тип ангажимент и малко си отпочивам от ежедневието, и се зареждам с положителна енергия, въпреки че в повечето случаи снимките продължават много време и са доста изморителни. А на ревю съм бил само един път и повече не бих направил тази грешка. Не се чувствам себе си в тази роля. За мен не е мъжествено мъж да се разхожда по подиум и да чупи стойки. Това е работа за момченца, не за мъже. Направих го защото една приятелка ме помоли. По принцип не се притеснявам от камери, но леко се притеснявам, когато се налага да излизам пред повече хора.

От началото на годината стана рекламно лице на Nutri-sups – най-голямата фирма за производство и дистрибуция на хранителни добавки за Австралия. Какво признание е това за спортист като теб?

С риск да прозвуча горделиво, бих казал, че за мен е повече от заслужено, с оглед на това колко съм вложил във визията си и колко e-maila на ден получавам от хора от различни държави, които в повечето случаи ми споделят, че аз съм главната причина, за да влезнат в залата.

Имаш ли любими мускулни групи за тренировка?

Да, това са изоставащите ми мускулни групи, които в момента са гърдите и краката.

Кой е най-силният ти мотиватор за постигане на трайни резултати?

Да знам, че това, което постигна, ще бъде оценено от хората.

Колко често трябва да тренираме и от какво зависи това?

Това зависи от целите, които сме си поставили и от това дали сме напреднали и начинаещи. Аз тренирам шест пъти седмично, но не може един начинаещ да тренира толкова често, а освен това той може да не иска да бъде на професионално ниво, а просто да поддържа форма.

Как мотивираш клиентите си?

Споделям им колко трудности съм преживял и как никога не съм се отказал, и няма да се откажа до края, защото ако в живота няма трудности и перипети, не се чувствам жив.

Какво би посъветвал жените, които искат да се занимават с бодибилдинг?

Бих ги посъветвал да не се притесняват да вдигат тежести. Повечето жени мислят, че ще станат огромни и мускулести. Това няма как да стане, тъй като хормоналната им система не е като на мъжете и тези мускулести жени, които те са виждали и не искат да стават като тях, тренират с години по-усилено от повечето мъже, а също това употребяват анаболни стероиди. Така че няма опасност да станат мускулести и огромни, а само да стегнат и оформят мускулите си и да станат по-секси.

Какво ще кажете за този мускулест мъж?

Общо коментари / 0 Напиши коментар
Твоят коментар
Всички полета са задължителни.
Коментарите подлежат на коментар.