Бионсе е най-високоплатената жена в музикалния бизнес през 2014 година. Певицата оглави класацията на сп."Форбс" със 115 милиона долара, предаде Ройтерс.
Класацията на сп."Форбс" обхваща период от 12 месеца - от юни 2013 до юни 2014 година. Приходите на Бионсе са два пъти по-големи от заработеното от певицата през миналата година. По-голямата част от огромната сума идва от световното турне на 33-годишната Бионсе. Благодарение на него певицата се издигна от четвъртото място на първа позиция в класацията на сп."Форбс" на най-високоплатените жени в музикалния бизнес.
Бионсе изнесе 95 концерта от юни 2013 до юни 2014 година, като печелеше средно по 2,4 милиона долара във всеки град, пише сп."Форбс", като се позовава на данни от Pollstar.
Част от средствата идват от албума на певицата от декември миналата година и от рекламни договори.
На второ място в класацията на сп."Форбс" е 24-годишната популярна кънтри изпълнителка Тейлър Суифт с 64 милиона долара. Това е една позиция напред за нея в сравнение с миналата година. Тогава тя бе на трето място с 55 милиона долара.
Тридесет и пет годишната поп певица Пинк се изкачи от номер 8 през 2013 година на трето място с 52 милиона долара.
Родената в Барбадос 26-годишна Риана е на четвърто място в класацията на сп."Форбс" за най-високоплатените жени в музикалния бизнес с 48 милиона долара. В топ-5 е намерила място и 30-годишната Кейти Пери с около 40 милиона долара.
Американската певица Мадона, която миналата година оглавяваше аналогичната класация на сп."Форбс" със 125 милиона долара, сега не е успяла да попадне сред първите 10.
28-годишната Лейди Гага, поставена през 2013 година на второ място, този път е на девето с очаквани приходи от 33 милиона долара.
Класацията на най-високоплатените жени в музиката сп. "Форбс" съставя на базата на данни за продажба на музикални произведения, билети за концерти и съпътстващата продукция, а също на интервюта с промоутъри и мениджъри на изпълнителите.
Използвани са още данни от Pollstar, Американската асоциация на звукозаписните компании (RIAA) и системата за маркетингови изследвания на музикалния пазар Nielsen SoundScan.
Източник: БТА